آفتاب
دبیر شورای نگهبان:

پست‌های مهم کشور حق بچه‌های حزب الهی، انقلابی و مومن است

پست‌های مهم کشور حق بچه‌های حزب الهی، انقلابی و مومن است

دبیر شورای نگهبان گفت: از عالم‌نماهایی که در دنیا و کشورهای اسلامی وجود دارند و در پی فاجعه منا سکوت کرده‌اند، تعجب می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت‌الله احمد جنتی دوشنبه شب در جمع مردم اصفهان در حسینیه بنی فاطمیه با بیان اینکه این فاجعه در تاریخ حج و عمره بی‌سابقه بوده است، اظهار کرد: از 24 کشور جهان 5 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و این شوخی و اتفاقی نبوده است و به یقین جرمی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: اکنون زمان آن رسیده که عاملان این جنایت در یک دادگاه بین المللی محاکمه و به‌سزای اعمال خود برسند و جهان اسلام برای مقابله با جنایات آل سعود باید به خروش آید.

جنتی تصریح کرد: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد افرادی که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شوند یا پست‌های مهم نهادهای تصمیم‌گیر کشور را در اختیار گیرند.

وی افزود: امروز کسانی که درصدد کور کردن خط امام و ولایت فقیه هستند در ظاهر از ولایت فقیه پیروی می‌کنند، اما رفتار آنها مطابق با نظرات ولایت فقیه نیست.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان، سپاه و بسیج خاری در چشم این افراد است، تصریح کرد: این پست‌ها، حق بچه‌های حزب الهی، انقلابی و مومن است. شورای نگهبان اجازه نخواهد داد عده‌ای که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی، خط امام و ولایت فقیه اعتقاد قلبی ندارند وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

جنتی ادامه داد: بیگانگان به دنبال نفوذ در مراکز فرهنگی ما هستند و می‌خواهند فرهنگ اسلامی را با فرهنگ غربی عوض کنند و از این طریق قصد تخریب اقتصاد، امنیت و سیاست را دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی ارتباط با آمریکا را آبرو و امنیت کشور می‌دانند، اظهار کرد: آنها می‌خواهند وانمود کنند که دوران امام و انقلاب تمام شده است. این ایده زحمات حزب الهی‌ها، شهدا، جانبازان و پیروان امام را نادیده می‌گیرد.

دبیر شورای نگهبان از مردم خواست که در مسائل سیاسی و فرهنگی به روز باشند و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن انتخابات لازم است خط امام و انقلاب را به دیگران معرفی و از آن حمایت کنید.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای و برجام گفت: نسبت به این موضوع اطلاعات جامع ندارم و نمی‌دانم و نمی‌توانم در این خصوص قضاوتی داشته باشم، اما امیدوارم آنچه به سود نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت است، انجام شود.

انتهای پیام

کد N981996

وبگردی