آفتاب
/موافق استیضاح وزیر راه/

هاشمی: آقای وزیر چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود؟

هاشمی: آقای وزیر چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود؟

سیدمهدی هاشمی اظهار کرد: آقای وزیر راه پاسخگو باشید که چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود و آمار سوانح هوایی در زمان مدیریت شما افزایش یافته و 220 درصد بالاتر از استاندارد جهانی است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نماینده مردم تهران که به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت: اظهار کرد: بر اساس آمار از سال 2009 تا 2011 روندی کاهشی سوانح هوایی داشتیم و از سال 2011، 18 برابر استاندارد بین‌المللی سوانح هوایی داشتیم اما در سال 2015 طبق پیش‌بینی‌ها 220 برابر عرف جهانی حوادث هوایی داشتیم که این نشان از بی‌برنامگی وزارت راه در عرصه هوایی است. چرا در مورد سقوط هواپیمای آنتونف کسی بازخواست نشد و چرا تاکنون بارها و بارها چرخ هواپیماها باز نشده است؟

وی با انتقاد از حضور وزیر راه در مجامع غیرمرتبط با وظایف خود گفت: اینکه بیماری‌های مزمن بانکی در کشور داریم مشکل درستی است و از رئیس جمهور و وزرای اقتصادی برای تدوین برنامه و تأکید بر نگرانی‌های اقتصادی قدردانی و تشکر می‌کنیم اما چرا وزیر راه پیگیر مسائلی است که به وی مربوط نیست در حالی که برای کارهای مربوطه و پیگیری‌های حیطه خود وقت نمی‌گذارد و حتی برای نمایندگان اقلیت نیز هیچ فرصتی قرار نمی‌دهد؟

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: در بخش مسکن برنامه روشنی اعلام نشده و آمار اشتغال این حوزه به شدت کاهش یافته و مسکن با رکود مواجه است و فقط به ابلاغ‌هایی در سازمان نظام مهندسی بسنده شده که معلوم نیست به چه دلیل و به چه شکل اینها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی شما در جلسه رأی اعتماد خود فرمودید که می‌خواهم از نیروهای جوان استفاده کنم در حالی که 24 نفر از مدیران و معاونان شما از بازنشستگان هستند و جوانان در پست‌های کلیدی وزارتخانه شما جای ندارند و به نمایندگان نیز توجهی در دولت شما نمی‌شود. حتی در عزل و نصب‌ها نیز نمایندگان باید از اخبار مطلع شوند و هیچ‌گاه نگاهی به مجلس نبوده است. ولی باز می‌گویید استیضاح سیاسی است.

هاشمی تصریح کرد: ما بارها خواستیم که این استیضاح انجام نشود و از آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی خواستار تشکیل جلساتی برای پیگیری موضوع مرتبط با حوزه عمران بودیم اما هیچ توجهی به این خواست‌ها نشده است و هر بار نیز که مجلس گفت فلان آقا را در فلان پست قرار ندهید شما اصرار کردید و مشکلات امروز حوزه هوایی را ایجاد نمودید و 10 ماه وی را به عنوان سرپرست نگه داشتید. این همه رفتار و دلیل نشان دهنده غیرسیاسی بودن استیضاح است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به بخشنامه‌های خرید هواپیما گفت: مگر قرار نبود هواپیمای بالای 15 سال خریداری نشود پس چرا این موضوع را لغو کردید و هیچ تعاملی هم با نمایندگان نداشتید؟

انتهای پیام

کد N981970

وبگردی