آفتاب

انتقاد شدید ونزوئلا از آمریکا به دلیل اظهارات کری

انتقاد شدید ونزوئلا از آمریکا به دلیل اظهارات کری

وزیر خارجه ونزوئلا از همتای آمریکایی‌اش به دلیل زیر سوال بردن اختیارات دموکراتیک در این کشور در آستانه برگزاری انتخابات شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دلسی رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا در پاسخ به اظهارات اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا علیه دولت کاراکاس، در پیامی در توئیتر نوشت: ثبت نام الکترونیکی در انتخابات آمریکا یک اقدام تبعیض آمیز است، این در حالی است که سیستم سیاسی ما بر پایه دموکراسی است.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگویی با سی.ان.ان با معرفی ونزوئلا به عنوان یک کشور مشکل دار و آشفته، اعلام کرد که انتخابات ماه دسامبر معیاری برای سنجش دموکراسی موجود در این کشور است.

ونزوئلا و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن هوگو چاوز، رییس جمهور سابق این کشور در سال 1998 دچار تنش شده‌اند.

روابط دو کشور در سال 2006 پس از اینکه هوگو چاوز رییس جمهور وقت، جورج دبلیو. بوش همتای وقت آمریکایی‌اش را به عنوان شیطان معرفی کرد، بیشتر تنزل یافت.

به نظر می‌رسد امسال روابط دو کشور نسبت به سالهای گذشته گرم تر شده است.

در همین راستا نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه اعلام کرد که باراک اوباما با پذیرش سفیر جدید و پیشنهادی این کشور در واشنگتن موافقت کرده است.

این در حالی است که هنوز آمریکا سفیر جدید خود را به ونزوئلا معرفی نکرده است و مقامات آمریکایی در کاراکاس پاسخی به این اظهارات نداده‌اند.

انتهای پیام

کد N981904

وبگردی