آفتاب

نگرانی واشنگتن از باز شدن "منطقه الخضراء" به روی شهروندان عراقی

نگرانی واشنگتن از باز شدن "منطقه الخضراء" به روی شهروندان عراقی

دولت آمریکا نگرانی خود را نسبت به اقدام عراق در گشودن ورودی اصلی «منطقه الخضراء» به روی شهروندان این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: ما بارها نگرانی خود را درخصوص کاهش محدودیت‌های امنیتی در منطقه "الخضراء" که مراکز دولتی عراق و سفارت آمریکا در آن واقع شده است، اعلام کرده‌ایم.

تونر با تاکید بر اینکه آمریکا از نزدیک شرایط امنیتی در این منطقه را دنبال خواهد کرد، گفت: اگر لازم باشد هماهنگی‌ها با دستگاه امنیتی مسوول تامین امنیت سفارت خود در این منطقه را ادامه خواهیم داد.

منطقه الخضراء روز یکشنبه به دستور حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به روی شهروندان این کشور گشوده شد و این اقدام همزمان با ابقای برخی محدودیت‌ها بود.

این منطقه که با مساحتی بالغ بر 10 کیلومتر مربع در قلب شهر بغداد و سواحل رود دجله قرار دارد، در جریان ورود سربازان آمریکایی به این کشور در سال 2003 ممنوعه اعلام شد. سفارت آمریکا نیز در این منطقه قرار دارد.

صدام مناطق مجاور دجله را مناطق خاص خود و خانواده‌اش قرار داده بود.

طی سال‌های گذشته موانع بتونی و ایست بازرسی و میانبرهای منتهی به این منطقه، آن را کاملا بسته نشان می‌داد.

منطقه الخضراء

منطقه الخضراء بعضاً شامل مقرهای فرماندهی آمریکایی و قبل از آن کاخ‌های صدام بود.

با کاهش محدودیت در این منطقه و اقدامات جدید، دسترسی به منطقه مذکور به شکل محدودی از شهر بغداد حاصل می‌شود گرچه حرکت در بیشتر خیابان‌ها و مسیرهای اصلی این منطقه نیازمند کارت ویژه‌ای است، اما این اقدام با هدف بهبود رفت و آمد ساکنان و کاهش ترافیک در بغداد صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N981888

وبگردی