آفتاب

یک فوق متخصص بیماری های تنفسی: شیوع آنفولانزا در تهران به طغیان پشه سفید بالک ارتباط ندارد

یک فوق متخصص بیماری های تنفسی: شیوع آنفولانزا در تهران به طغیان پشه سفید بالک ارتباط ندارد

پاییز شد ولی هنوز پشه سفید بالک از درختان تهران دل نکنده است. این حشرات سمج که پیش بینی می شد در پاییز امسال طغیان کنند، باعث ناراحتی شدید شهروندان شده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه سرویس مشکلات مردم در گزارشهای متعددی به موضوع مگس سفید بالک در تهران و طغیان این حشره پرداخت، (اینجا) و (اینجا) و (اینجا) برخی از کاربران از ناراحتی شدید خود در این باره نوشته اند.

یکی از کاربران در سرویس مشکلات مردم نوشته که این حشرات ناقل ویروس و باکتری هستند و به شدت باعث بیماری مردم می شوند و حتی این کاربر عنوان کرده عامل اصلی همه گیری آنفولانزا در تهران، همین مگسها هستند.
او نوشته: یکی از اصلی ترین مشکلات حال حاضر تهران هجوم میلیارد ها مگس سفید به شهر هستند.یاداور میشوم این مگس ها با شته های درختی کاملا متفاوت هستند ولی سکوت خبری یرامون این اتفاق بزرگ واقعا جای تعجب داره.این مگس ها به دلیل جثه بسیار ریزشون به راحتی قادر هستند انواع ویروس ها و باکتری ها را انتقال دهند کما اینکه اپیدمی گسترده انفلوآنزا در تهران که همه هم انرا میبینند گواه این ادعاست.
جالب اینکه هیچ ارگانی نه تنها اقدامی برای این معضل حاد انجام نمیده بلکه با بایکوت کامل خبری هیچ اطلاع رسانی ای هم از عمق فاجعه به مردم داده نمیشه.این در حالی است که این مگس ها حتی از خود ویروس هم بهتر میتوانند ناقل بیماری باشند لطفا شما لااقل این مشکل امروز تهران را که همه هم هر روز دارن میبینن و اهمیت نمی دهند پیگیری کنید

مخاطب دیگری از دست این حشرات به شکلی متفاوت شکایت کرده و نوشته: با سلام . مدتی است که مگس های سفید به منطقه نارمک تهران هجوم آورده اند و مشکلات زیادی برای اهالی ایجاد شده . نمیدانم چرا شهر داری منطقه 8 هیچ اقدامی نمیکند و واقعا نفس کشیدن توی این همه حشره ریز سخته . لطفا اطلاع رسانی کنید تا شاید دل مسئولان بسوزد و به داد این مردم برسند .

یک کاربر دیگر هم درد و دل کرده: تابستان سال گذشته که در رابطه با همین مگسها و یا پشه های ریز سفید رنگ با وزارت بهداشت ، شهرداری ، سازمان حفظ محیط زیست و آتش نشانی تماس گرفتم و هشدار دادم همگی گفتند به ما مربوط نیست . اگر خبر رسانی نشود و فکری برای این حشرات نشود بزودی شاهد یک تراژدی وحشتناک انسانی خواهیم بود که دامان همه مسئولان را بخاطر بیخیالی خواهد گرفت .

در ارتباط با مسئله همه گیری آنفولانزا در تهران و ربط آن با پشه سفید بالک با دکتر حمید سهراب پور، فوق تخصص بیماری های ریوی موضوع را مطرح کردیم.
این پزشک توضیح داد: حشراتی که در تهران زیاده شده، ممکن است برای کسانی که حساسیت دارند، باعث تشدید تنگی نفس شوند. ولی آدم سالم معمولا با این حشرات دچار مشکل نمی شود.
دکتر سهراب پور درباره ارتباط این حشره با شیوع بیماری های تنفسی گفت: شیوع آنفولانزا هم به این حشره مربوط نیست و مربوط به گونه ای ویروس است.

 

۴۵۲۳۱

 

کد N981805

وبگردی