آفتاب

گزارش ایسنا از جلسه استیضاح وزیر راه

گزارش ایسنا از جلسه استیضاح وزیر راه

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی صبح روز سه‌شنبه با خوش‌آمدگویی محمد دهقان به وزیر و همراهانش؛ مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و سیدحسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جلسه استیضاح عباس آخوندی در حالی آغاز شد که فراکسیون رهروان ولایت در جلسه صبح امروزش مخالفت اعضای این فراکسیون با استیضاح را اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز صبح فراکسیون رهروان ولایت در خصوص دو موضوع اساسی به سوالات نمایندگان پاسخ داد؛ اول، در خصوص خط آهن بجنورد در استان خراسان شمالی و دوم، در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری، همچنین توضیحاتی در خصوص مسکن مهر توضیحاتی داشت.

پاسخ‌های وزیر در خصوص خط ‌آهن استان خراسان شمالی به ویژه شهرستان بجنورد توضیحات فنی و تخصصی بود. همچنین توضیحات وی در خصوص وظایف سازمان نظام مهندسی و شهرداری که هر دو جزو ناظران ساخت و ساز در شهرها به شمار می‌روند توضیحاتی ارائه داد و شهرداری نمی‌تواند هم ناظر بر ساخت و ساز و هم مجری فرآیند ساخت مسکن باشد.

جمعی از صاحبان زمین‌های شمال شرق تهران و معلمان حق‌التدریسی همزمان با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، تعدادی از صاحبان زمین‌های شمال شهر تهران مدعی بودند که وزارت راه و شهرسازی مجوز ساخت و ساز به آنان نداده است به همین دلیل خواهان برداشته شدن رأی اعتماد نمایندگان از عباس آخوندی و همچنین صدور دستور ساخت و ساز زمین‌هایشان شدند.

جلسه استیضاح با نطق موافقان استیضاح آغاز شد.

موافق استیضاح وزیر راه

استیضاح آخوندی سیاسی نیست

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن دلایل استیضاح وزیر راه گفت که این استیضاح سیاسی نیست.

به گزارش ایسنا، موسی‌الرضا ثروتی که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر راه سخن می‌گفت، اظهار کرد: این استیضاح در راستای حل مشکلات مردم است.

ادامه دارد...

کد N981785

وبگردی