آفتاب

اردوغان: عملکرد برخی کشورهای اروپایی در قبال پ.ک.ک مایه تأثر است

اردوغان: عملکرد برخی کشورهای اروپایی در قبال پ.ک.ک مایه تأثر است

رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان سفر خود به بروکسل با رئیس شورای اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری تی.آر.تی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از این دیدار در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کردند، تروریسم به عنوان یک موضوع مهم و حساس برای ترکیه و منطقه بوده و در این راستا ادامه اقدامات مشترک ضروری است.

اردوغان با تأکید بر عزم راسخ کشورش در مبارزه با تروریسم، گفت: اگرچه برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا پ.ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی قبول می‌شناسند، ولی عملکرد برخی از این کشورها در عمل ما را بسیار متأثر می‌سازد.

اردوغان ضمن اشاره به این که در دیدار با تاسک مسأله پناهجویان نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است، گفت: ترکیه بیش از چهار سال است که با گشودن درهای خود بر روی پناهجویان سوری و عراقی به آن‌ها نهایت علاقه و توجه را نشان داده است. امروزه در ترکیه بیش از 2.5 میلیون پناهجو وجود دارد. هزینه‌ای که ترکیه برای پناهجویان مصرف کرده از مرز هفت میلیارد دلار گذشته است.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: ما خواهان عمیق‌تر شدن مناسبات خود با اتحادیه اروپا هستیم. به عنوان کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا، تبادل نظر و توسعه سیاست‌های مشترک پیرامون موضوعات مختلف به نفع هر دو طرف خواهد بود. سرنوشت اروپا و آینده آن را نمی‌توان بدون وجود ترکیه تصور کرد.

انتهای پیام

کد N981709

وبگردی