آفتاب

فراخوان اولین همایش «عرفان و تصوف» در دانشگاه کردستان

فراخوان اولین همایش «عرفان و تصوف» در دانشگاه کردستان

دبیر اجرایی اولین همایش عرفان و تصوف گفت: اولین همایش عرفان و تصوف به همت انجمن فقه و حقوق شافعی دانشگاه کردستان آبان ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، مجتبی محمدی اظهار کرد: اولین همایش «عرفان و تصوف» به همت انجمن علمی فقه و حقوق شافعی(ره) دانشگاه کردستان آبان ماه سال جاری در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: کردستان مهد عرفان و تصوف است و شخصیت‌های بزرگ عرفانی در این استان پرورش یافته‌اند که امروز یادی از آنها نیست.

دبیر اجرایی اولین همایش عرفان و تصوف عنوان کرد: همایش عرفان و تصوف فرصتی است که شخصیت‌های بزرگ عرفان و تصوف در کردستان که امروز، بین مردم نمانده‌اند به جامعه معرفی شوند.

وی تصریح کرد: امروز افراد افراطی به بزرگان فکری عرفان و تصوف حمله‌ور شده‌اند و با برگزاری این همایش می‌خواهیم از شخصیت والای عرفان در کردستان تجلیل و دفاع کنیم.

محمدی اعلام کرد: همبستگی، اتحاد و وحدت بین آقایان اهل تسنن و تشیع و تحلیل و بررسی عرفان و تصوف در کردستان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی به محورهای اولین همایش عرفان و تصوف اشاره و بیان کرد: نقش طریقت قادریه در کردستان، نقش طریقت نقشبندیه در کردستان، تأثیر خانقاه و تکیه‌ها در ترویج عرفان و تصوف در کردستان، تأثیر علمای کُرد اهل تصوف در جهان اسلام، تاثیر عرفان و تصوف در شعر و ادبیات کردستان از جمله محورهای این همایش است.

دبیر اجرایی اولین همایش عرفان و تصوف یادآور شد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 20 مهرماه به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه کردستان ارسال کنند.

انتهای پیام

کد N981517

وبگردی