آفتاب

وزیر دفاع افغانستان: پایگاه رهبری طالبان در پاکستان است

وزیر دفاع افغانستان: پایگاه رهبری طالبان در پاکستان است

وزیر دفاع افغانستان اعلام کرد: هیچ شکی نیست که پایگاه رهبری طالبان در پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد معصوم استنکزی، وزیر دفاع افغانستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت:‌ این گروه تروریستی فعال است و همچنان به اقداماتش ادامه می‌دهد چون از جانب عناصر خارجی مختلف حمایت می‌شود. کاملا مشخص است زمانی که مرگ ملا عمر، رهبر طالبان علنی شد،‌ این مساله کاملا رد شد که رهبر این گروه در پاکستان بود. حالا نیز مشخص شده زمانی که آنها گردهم جمع می‌شوند،‌ در کویته، کراچی یا پیشاور هستند. بنابراین، شواهدی که موجود است مشخص می‌کند که رهبری طالبان در کجاست.

وزیر دفاع افغانستان ادامه داد: اگر آنها در پاکستان هستند،‌ چه کسی به آنها کمک می‌کند و تعلیم می‌دهد و از آنها حمایت می‌کند؟ به عقیده من، ما نباید به خود تردید راه دهیم. این نوعی از درگیری است که بدون حمایت عناصر خارجی صورت نمی‌گیرد. آنها به طالبان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به این مساله که دولت کابل هر کاری برای بیرون راندن تروریست‌ها از کشور انجام می‌دهد، افزود: نیروهای امنیت ملی افغانستان با تمامی گروه‌های تروریستی بین‌المللی نظیر اویغورها،‌ چچن‌ها، اعراب و پنجابی‌ها می‌جنگند.

وزیر دفاع افغانستان در پاسخ به سوالی درباره حمله نیروهای هوایی ائتلاف به قندوز در شمال این کشور که در دست طالبان بود گفت:‌ در دو روز گذشته نبردی سخت میان نیروهای خارجی در قندوز در گرفت. نیروهای افغان با گروه‌های تروریستی می‌جنگند.

وی درباره نقش آمریکا و ائتلاف ناتو در افغانستان نیز گفت:‌ ما نیازمند نیروهای توانمند هستیم نه به آن طریقی که قبلا و در گذشته به ما کمک می‌کردند. ما دچار یک عقب‌نشینی شدیم. ارتش افغانستان آماده مدیریت اوضاع است.

انتهای پیام

کد N981390

وبگردی