آفتاب

مالکی: چالش‌های منطقه نتیجه اختلافات طایفه‌ای است

مالکی: چالش‌های منطقه نتیجه اختلافات طایفه‌ای است

ایسنا نوشت: نوری مالکی با دعوت از مردم عراق برای هوشیاری و مقابله با سران فتنه و طراحان نقشه‌های شوم علیه این کشور اعلام کرد منطقه خاورمیانه امروز شاهد چالش‌هایی است که نتیجه و پیامد درگیری‌های طایفه‌ای هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز عراق، نوری مالکی، نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف "دولت قانون" در مراسم افتتاحیه دفتر «عشایر سربازان پیشرو» گفت: زمانی که ما با چالش‌های خطرناک و بزرگی مواجه هستیم می‌بینیم که عشایر اصیل عراق پیش از همه برای دفاع از خاک کشور و تمامیت ارضی آن ایستاده‌اند. در واقع اکنون عشایر توانسته‌اند نقش و جایگاه خود را دوباره به دست آورند در حالی که پیش از این حزب نابود شده بعث تلاش می‌کرد هویت ملی عشایر را نابود کرده و آداب و رسوم اصیل این عشایر را زیر پا بگذارد.

مالکی ادامه داد: اکنون منطقه شاهد چالش‌های متعددی است که عامل اصلی آنها طایفه‌گرایی است و البته همه باید در مواجه با سران فتنه و نقشه‌های شوم آنها هوشیار باشند.

رئیس ائتلاف دولت قانون بر با طرح تقسیم عراق و تمامی سیاست‌های طایفه‌گرایانه مخالفت کنیم.

وی در ادامه از تمامی جنبش‌ها و جریان‌های سیاسی کشور دعوت کرد بر روند سیاسی نظارت کرده و مراقب باشند انحرافی از این مسیر صورت نگیرد.

مالکی با تحسین موضعگیری‌های داوطلبان مردمی و استقامت آنان در حفظ وحدت ملی عراق و بالا نگه داشتن سر عراقی‌ها و ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان گفت: برخی نیات مثبتی برای عراق ندارند ولی ما باید مسوولیت خود را در این زمینه بپذیریم و موضعگیری‌های شجاعانه‌ای اتخاذ کنیم. ما نباید اجازه دهیم که بار دیگر خاک عراق نجس شود و عراق باید به لطف فرزندان شریفش آزاد بماند.

وی در ادامه از مردم عراق خواست به هویت ملی خود پایبند بوده و از فرهنگ شهادت‌طلبی، فداکاری و جهاد غافل نشوند.

52261

کد N981346

وبگردی