آفتاب

صاحبان معروف ترین برندهای دنیا را بشناسید

صاحبان معروف ترین برندهای دنیا را بشناسید

حتما شما هم با برندهای معروفی مانند آرمانی، فندی، پرادا و ... آشنا هستید اما آیا می دانید که این برندها متعلق به چه کسانی هستند؟ اگر می خواهید صاحبان مشهورترین برندهای جهان را بشناسید، با ما همراه شوید.

برترین ها: حتما شما هم با برندهای معروفی مانند آرمانی، فندی، پرادا و ... آشنا هستید اما آیا می دانید که این برندها متعلق به چه کسانی هستند؟ اگر می خواهید صاحبان مشهورترین برندهای جهان را بشناسید، با ما همراه شوید.

1.آرمانی



جورجو آرمانی طراح لباس سرشناس ایتالیایی است که بیشتر به خاطر طراحی پوشاک مردانه شناخته شده است. او شرکت خود، آرمانی را در سال ۱۹۷۴ بنیان گذاشت و در آستانه قرن بیست و یکم به ‌عنوان موفق‌ترین طراح از ایتالیا فراتر رفت. در سال ۲۰۰۰ مجله فوربز، جورجیو آرمانی را به عنوان موفق‌ترین طراح دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۱ نیز این مجله در لیست اعضای جدید مد و در ردیف نوزدهم قرار گرفت. خواهر و دو خواهرزاده جورجو آرمانی نیز در این شرکت فعالیت می کنند.





2. ال و ام هاش



ال و ام هاش شرکت فرانسوی و چند ملیتی ارائه‌ دهنده کالاهای لوکس در پاریس است. این شرکت در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لویی ویتون، با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد. ال و ام هاش در حدود ۶۰ شرکت تابعه را در کنترل دارد که هر یک از این شرکت‌ها، مالک چندین برند معتبر هستند و اغلب آنها بصورت مستقل اداره می‌شوند. برنار آرنو مدیرعامل شرکت ال و ام هاش است که که به همراه دو دخترش دلفین و آنتوین در این شرکت فعالیت می کنند.





3. تادس



تادس شرکت کالای لوکس ایتالیایی است که در زمینه تولید کفش و محصولات چرمی، فعالیت می‌کند. مدیریت این شرکت در دست تاجر ایتالیایی، دیگو دلاواله است. او حرفه پدر بزرگش، فیلیپو دلاواله، که تولید کفش را در سال 1920 آغاز کرد ادامه داد و آن را تبدیل به برندی جهانی کرد. معروف ترین محصول این شرکت، کفش‌های رانندگی است. شرکت تادس دارای فروشگاه‌های متعددی در سراسر جهان است که بزرگترین شعبه‌های آن در کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی و ایالات متحده مستقر می‌باشند. 





4. فندی



فندی شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تاسیس شد .در حال حاضر، شرکت فرانسوی ال و ام هاش مالک برند فندی محسوب می‌شود. مشهورترین محصول این شرکت، کیف‌های دستی باگتی آن است. سیلویا ونتورینی فندی و دخترش که جواهرساز نیز هست، در این شرکت فعالیت می کنند.





5. سالواتوره فراگامو



سالواتوره فراگامو پس از یادگیری مهارت های ساخت کفش در ناپل، در سال 1912 در شهر بونیتو ایتالیا فروشگاه کفش خود را افتتاح کرد. دو سال بعد او به آمریکا مهاجرت کرد و تکنیک های کارخانه داری را آموخت و در سال 1923 با نام «تولید کننده کفش ستاره های هالیوود» شهرت یافت. پس از مرگش، همسر و 6 فرزندانش مسئولیت اداره این شرکت را به عهده گرفتند. 





6.پرادا



پرادا برند تخصصی مد ایتالیایی برای کالاهای لوکس مردانه و زنانه است. پرادا تولید کننده عینک، چرم، کفش، چمدان و کیف دستی می باشد که به وسیله ماریو پرادا و برادرش مارتینو در سال ۱۹۱۳ میلادی تاسیس شده است. دفتر مرکزی پرادا در میلان ایتالیا قرار دارد.





7. ورساچه



ورساچه شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تاسیس شد. امروزه این برند یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان به ‌شمار می‌آید و پس از مرگ جیانی توسط دوناتلا ورساچه مدیریت می شود.





8. شنل



شنل شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی واقع در پاریس است که در سال ۱۹۰۹ توسط خیاطی به نام گابریل کوکو شنل، تأسیس شد. این شرکت امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات طراحی مد و لباس زنانه شناخته می‌شود.

شرکت شنل در حال حاضر متعلق به آلن و جرارد ورتایمر، نوه‌های پی‌یر ورتایمر، تنها شریک کوکو شانل در زمان تاسیس این شرکت هستند. شنل، بخصوص در زمینه ارائه کالاهای لوکس و گران‌قیمت، مانند لباس‌های آماده، کیف‌های دستی، عطر و لوازم آرایشی، در میان دیگر برندهای مشابه شهرت دارد.





9. کرینگ



کرینگ شرکت مادر تخصصی چند ملیتی و فرانسوی است که در زمینه ارائه کالاهای لوکس، کالاهای ورزشی و مدیریت فروشگاه‌های خرده ‌فروشی فعالیت می‌نماید. این شرکت محصولات خود را در ۱۲۰ کشور عرضه می‌کند. شرکت کرینگ در سال ۱۹۶۳ توسط تاجر فرانسوی، فرانسوا پینو، تاسیس شد. در ابتدا این شرکت با نام پینو-پرینتمپس-ردوت فعالیت خود را آغاز نمود اما در سال ۲۰۰۵ نام آن به پی‌پی‌آر، مخفف نام قبلی شرکت، تغییر داد.

نام این شرکت در نهایت در سال ۲۰۱۳ به کرینگ تغییر پیدا کرد. از شرکت‌های تابعه گروه کرینگ می‌توان به پوما، گوچی، ردکتس، ایو سن لوران، استلا مک‌کارتنی و سرجیو روسی اشاره نمود. فرانسوا هانری پینو، کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت کرینگ فعالیت می‌نماید. وی فرزند ارشد فرانسوا پینو بنیانگذار شرکت کرینگ است.





10. لورن



یکی از مشهورترین نام ها در دنیای مد آمریکا رالف لورن است. او کار خود را با دوخت لباس برای همسرش آغاز کرد اما به سرعت حرفه خود را گسترش داد به طوری که در دهه 1980 میلادی با طراحی و تولید پیراهن مردانه خود با آرم تجاری پلو که به شکل یک بازیکن چوگان سوار بر اسب  طراحی شده بود، حرکت بزرگی را در زندگی تجاری خود آغاز کرد.

لورن با انتخاب بهترین پارچه ها و رنگبندی بسیار زیبا و همچنین دوخت وکیفیت بسیار خوب خود توانست به سرعت این مارک تجاری را به علاقمندان بشناساند و راه خود را برای صعود هموار کند.

 او پس از ورود به عرصه جهانی تجارت لباس با این برند برای آقایان، شروع به طراحی لباس هایی مخصوص بانوان نیز کرد به این ترتیب توانست مخاطبان خود را به دو برابر افزایش دهد و سریع رشد کند. همسر و فرزندان او نیز در این حرفه با او همکاری می کنند.

کد N981248

وبگردی