آفتاب

داعش 76 دفتر ازدواج اجباری در موصل افتتاح کرد

داعش 76 دفتر ازدواج اجباری در موصل افتتاح کرد

گروه تروریستی داعش برای ازدواج اجباری زنان و دختران اهل موصل 76 دفتر ازدواج را در این شهر افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد ، گروه تروریستی داعش در این دفاتر، اسامی مردانی را که متمایل به ازدواج هستند به همراه شغل و سنشان ثبت می‌کند.

همچنین این گروه پس از پیگیری ادارات دولتی و انجام تحقیقات، نام 506 دختر و زن موصلی را در لیست ازدواج اجباری خود آورده است. گفتنی بیشتر مردانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند، از اعضای داعش هستند.

نوریة یاسین، بیوه 33 ساله که مادر یک دختر دو ساله نیز هست، اظهار داشت یکی از این دفاتر به او دستور داده به ازدواج یکی از اعضای 59 ساله داعش درآید اما وقتی با این مساله مخالفت کرده، دو گزینه برایش تعیین کرده‌اند یا ازدواج و یا سلب حصانت کودکش. و از آنجایی که چاره دیگری نداشته، توسط یکی از مسئولان این دفاتر به عقد یک داعشی درآمده است.

لمیاء طارق، یکی از کارمندان شهرداری نینوا نیز تاکید کرد داعش 22 کارمند زن این اداره را با زور و تهدید مجبور به ازدواج کرد که پنج تن از آنان هنگام فرار بازداشته شده و اکنون سرنوشت نامعلومی در برابر آنهاست.

به گفته یکی از ساکنان موصل، داعش می‌خواهد از این طریق نیروهای خود را حفظ کند به ویژه که در چند ماه اخیر صدها عضو این گروه تروریستی فرار کرده‌اند.

یک منبع محلی در موصل اعلام کرد داعش بیش از 200 تن از ساکنان شهر را به دلیل پایین آوردن پرچم داعش و برافراشتن پرچم عراق بازداشت کرد.

سعد العلی، یکی از فعالان حقوقی عراق اظهار داشت: داعشی‌ها با یورش به یکی از روستاها مردم را با باتوم کتک زده و ضمن فحاشی، آنها را به همکاری با داوطلبان مردمی متهم کرده و سپس آنها را به مکانی نامعلوم بردند.

انتهای پیام

کد N981246

وبگردی