آفتاب
سودانی:

بی‌تدبیری آل سعود در فاجعه منا مورد رسیدگی قرار گیرد

بی‌تدبیری آل سعود در فاجعه منا مورد رسیدگی قرار گیرد

نمایده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود در فاجعه منا شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر سودانی در تذکری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس، اظهار کرد: متأسفانه برخی نرمش قهرمانانه را به کرنش ذلیلانه تعبیر کرده‌اند که این رفتار خلاف آرمان‌ها و اصول استکبارستیزی انقلاب اسلامی است. زیرا ‌آمریکا شیطان بزرگ است حتی اگر لباس فرشته بر تن داشته باشد.

وی در ادامه از ارجاع طرح برجام به کمیسیون امنیت ملی انتقاد کرد و گفت: این طرح باید به کمیسیون ویژه برجام ارجاع می‌شد.

سودانی اضافه کرد: آل سعود غده سرطانی دیگری بر پیکره امت اسلامی است. سرسپردگی آنان به نظام سلطه روشن است و مأموریت آنها هتک حرمت اولیای الهی، تخریب اماکن مقدسه و پیدایش گروه‌های تکفیری، هدر دادن ثروت‌ها، امکانات و نیروی انسانی جوامع اسلامی، خونریزی و ترسیم چهره خشن از اسلام است.

این نماینده مجلس یادآور شد: فاجعه منا در کنار بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل سعود رفتارهای خصمانه‌ای را به دنبال داشته که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین جان باختن زائران مسلمان و ایرانی و گروه همخوانی و تواشیح فرزندان آبادان در این حادثه را نیز تسلیت گفت.

سودانی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: آقای رئیس جمهور آیا از مصوبات و اعتبارات مربوط به مهار ریزگردها خبر دارید که چقدر اجرایی شده و چقدر به بار نشسته است؟ آیا از وضعیت کارون، کرخه، دز و مارون خبر دارید و می‌دانید چه سر کشاورزان اهواز و شهرهای اطراف آمده است و باید فاتحه کرخه را در آینده نزدیک خواند؟

نماینده مردم اهواز در مجلس تأکید کرد: اگر می‌خواهید مردم خوزستان را به هجرت وادار کنید بگویید تا مردم تکلیفشان را بدانند. در کنار هوای شرجی، گرمای طاقت‌فرسا و فضای آلوده به فعالیت‌های نفتی، گازی و صنعتی و ریزگردها، آب شرب آلوده در بسیاری روستاها حتی حاشیه کلانشهر در اهواز آرامش را از مردم سلب کرده و قیمت بالای برق نیز مردم را به ستوه آورده است.

وی در ادامه خواستار توجه به وضعیت بازنشستگان فولاد شد و با اشاره به بیکاری جوانان استان خوزستان گفت: جوانان خوزستانی را در استان‌ها دیگر برای کار راه نمی‌دهند و می‌گویند شما در استانتان نفت، پتروشیمی، فولاد و نیشکر دارید آیا این وضعیت که شرکت‌های دولتی در خوزستان فعالیت دارند اما گردش مالی‌شان در تهران است عادلانه است؟ آیا قبول می‌کنید که مدارس شهرستان‌های ما از کمترین امکانات برخوردار نباشند؟

سودانی در پایان خواستار پرداخت خسارت کشاورزان شد.

انتهای پیام

کد N981196

وبگردی