آفتاب

انتقاد روزنامه الاهرام از سیاست فریبکارانه نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران

انتقاد روزنامه الاهرام از سیاست فریبکارانه نتانیاهو در سازمان ملل علیه ایران

روزنامه الاهرام مصر در گزارشی نسبت به سخنان تهدیدآمیز نتانیاهو درباره ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) این روزنامه با اشاره به سخنرانی آتشین و تهدید آمیز نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و هشدار وی به اینکه ایران ، آمریکا و همه جهان را با توافق اتمی فریب داد و تهدید به اینکه در صورت عدم اقدام جامعه جهانی ، اسرائیل خود به تنهایی اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نخواهد داد ، نوشت: نمی‌دانیم چه کسی در حال فریب دادن چه کسی است ؟ با شنیدن این سخنان نتانیاهو گویی اینکه اسرائیل حامی صلح در منطقه است که به دنبال عاری سازی آن از سلاح اتمی است و از دستیابی هر یک از کشورهای منطقه از جمله ایران به سلاح کشتار جمعی نگران است .

الاهرام در مقاله ای به قلم «صلاح منتصر » با عنوان «چه کسی ، چه کسی را فریب می دهد؟ » ادامه داد: درحالیکه حقیقت آشکار این است که اسرائیل تنها کشوری در منطقه می باشد که دارای سلاح اتمی و دهها بمب اتمی است و از هرگونه پذیرش معاهده ان پی تی و نظارت بین المللی سرباز می زند و در نتیجه اسرائیل آخرین کشوری است که می تواند در مورد سلاح اتمی حرف بزند. بدون شک امنیت و ثبات خاورمیانه ارتباط تنگاتنگی با سلاح اتمی و ضرورت عاری سازی منطقه از این سلاح – چه در مورد ایران یا اسرائیل یا هر کشور دیگری - دارد . اگر اسرائیل اکنون از احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی ابراز نگرانی می کند ، این نگرانی بیش از سی سال است که از زمان دستیابی اسرائیل به سلاح اتمی در کشورهای عربی وجود دارد ، حتی فراتر از این می توان گفت که دستیابی اسرائیل به سلاح اتمی اولین عامل محرک و پوششی است که ایران از آن برای دستیابی به سلاح اتمی بهره برداری می کند .

این روزنامه افزود: از این رو نتانیاهو به جای توسل به این نیرنگ و فریب بازی که هیچ کس هم آن را باور نمی کند ، اگر می خواهد دیگران حرف او را باور کنند ، با شفافیت معاهده ان پی تی را برای ثبات منطقه بپذیرد و در نتیجه ایران و دیگران هیچ منطقی برای دستیابی به سلاح اتمی در اختیار نخواهند داشت و بدین ترتیب سنگ بنای جدیدی برای صلح در منطقه بدون نیرنگ و فریب گذاشته می شود !

انتهای پیام

کد N981155

وبگردی