آفتاب

حسینی: با اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد تورم و بیکاری نخواهیم بود

حسینی: با اجرای اقتصاد مقاومتی شاهد تورم و بیکاری نخواهیم بود

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر لزوم جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اجرایی می‌شد، امروز دچار رکود، تورم، گرانی و بیکاری نبودیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز دوشنبه با بیان اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است، گفت: مکتب عالی حسینی به ما آموخته که زیر باز ذلت نرویم اما آنچه در برجام به ما تحمیل شده همان ذلتی است که در قرارداد ترکمانچای و گلستان به ملت ایران تحمیل شد.

وی با بیان اینکه ما با این قرارداد مخالفیم، افزود: با توجه به اینکه گزارش کمیسیون ویژه نقاط فاجعه آمیز را در برجام تایید می‌کند، پس چه توجیهی برای موافقت با آن وجود دارد.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت باید از دیپلماسی فعال مبتنی بر اقتدار بدون انفعال برخوردار باشد، گفت: در شرایطی که دولت به ملت ایران قول عزتمند شدن ویزای‌مان را داد، متاسفانه آنقدر برخوردها انفعالی است که سفیر ما را در آمریکا راه ندادند، وزیر عیاش عربستان به وزیر امور خارجه وقت ملاقات نداد و در نهایت وزیر بهداشت برای سفر به عربستان مجبور به گرفتن ویزا از قطر شد و وزیر ارشاد را به این کشور راه نداند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با این اعتقاد که دیپلماسی دولت فقط با مردان موطلایی اروپایی است، گفت: اگر دولت ایران در قصه یمن دفاع جدی از مردم مظلوم یمن داشت، دولت عربستان این قدر پررو، جسور و موذی نمی‌شد و این جنایت بزرگ را با تبختر جواب نمی‌داد که اگر صدای پر صلابت حیدری علی زمان ما نبود حتی جنازه‌ها را به ما نمی‌دادند.

وی در ادامه با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در اوج تحریم با داشتن بالاترین اختراعات و اکتشافات، برای ملت اقتداری در دنیا ایجاد کردند ولی متاسفانه اجازه آزمایش به برخی از اکتشافات جدید داده نمی‌شود تا آمریکایی‌ها و ایادی ‌آن‌ها راضی شوند، یادمان نرود که امام(ره) به ما آموخت هرجا در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنیم، دشمن چندین قدم جلو خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، نماینده قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی از سوی دولت، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اجرایی می‌شد، امروز دچار رکود، تورم، گرانی و بیکاری نبودیم.‌ البته آقایان اقتصاد را به مذاکرات گره زدند که نتیجه‌اش این شده که امیدی برای تحول اقتصادی دیده نمی‌شود.

حسینی ادامه داد: کار به جایی رسیده است که 4 تن از وزرای دولت نامه به رئیس جمهور نوشتند که رکود تبدیل به بحران اجتماعی می‌شود.

وی به دولت نسبت به عدم دریافت حقوق برخی از کارگران از 2 تا 7 ماه و پاداش پایان خدمت آن‌ها و نبود امنیت شغلی برای کارگران شرکتی تذکر داد و گفت:وضعیت به گونه‌ای است که برخی از این کارگران علی رغم کار در طول 10 سال در این شرکت‌ها ، آن‌ها را بیرون می‌کنند که باید به داد آن‌ها رسید.

حسینی همچنین بر لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب در بودجه برای افزایش حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت که بازنشستگان با حداقل حقوق زندگی می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در پایان خواستار رفع مشکلات حوزه انتخابیه‌اش در حوزه انتقال آب شرب، تکمیل جاده‌ها ، متروی هشتگرد به قزوین، مسکن مهر و ارائه تسهیلات به تولید کنندگان شد.

انتهای پیام

کد N981154

وبگردی