آفتاب

جبهه النصره برای کسانی که یک سرباز روس را اسیر کنند جایزه تعیین کرد

جبهه النصره برای کسانی که یک سرباز روس را اسیر کنند جایزه تعیین کرد

جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه با انتشار پیامی نسبت به تداوم حملات هوایی روسیه در سوریه هشدار داد و برای بازداشت سربازان روسی در سوریه جایزه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه طی پیام خود متعهد شده تا سوریه را به «قبرستان متجاوزان روس» تبدیل می‌کند.

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستور آغاز حملات هوایی علیه داعش را صادر کرد.

این حملات هوایی طی 24 ساعت گذشته یک کمپ آموزشی و کارخانه ساخت کمربند انتحاری را نابود کرده است.

مقامات ارتش دولت پوتین متعهد شده‌اند تا کمپین هوایی خود را طی روزهای آتی گسترش دهند.

اکنون جبهه النصره یکی از گروه‌های مرتبط با القاعده ادعا می‌کند، حضور نظامی مسکو در سوریه تجاوز محسوب می‌شود.

در همین حال شورشیان میانه‌روی تحت حمایت قدرت‌های غرب نیز هشدار داده‌اند، اقدام روسیه تنها سوری‌های میانه‌رو را افراطی خواهد کرد.

ابو یاسین الحمصی، یکی از اعضای گروه شورشی میانه‌روی احرار الشام در این باره می‌گوید، کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی مردم محلی را به شبه‌نظامی تبدیل می‌کند.

الحمصی در گفت‌وگو با تلگرام ادامه داد: این حملات برای مردم هیچ گزینه‌ای غیر از پیوستن به قدرتمندترین گروه برای مبارزه با تجاوز روسیه باقی نمی‌گذارد. افرادی از گروه ما در پی این حملات به النصره پیوسته‌اند و می‌دانم که افراد دیگری هم هستند که می‌خواهند به این گروه بپیوندند.

علاوه بر این عبدالله المحیسنی، یکی از اعضای النصره با انتشار کلیپی در اینترنت خطاب به روسی‌ها گفت: آیا باتلاق افغانستان را فراموش کرده‌اید و می‌خواهید وارد باتلاق جدیدی شوید. مردم شام در مقابل شما خواهند ایستاد و روسیه همان کشوری می‌ماند که بال‌هایش در افغانستان کنده شد. امروز به سوریه آمده و سوریه به قبرستان آنها تبدیل خواهد شد.

در همین حال طی هفته‌های اخیر دست‌کم دو گروه افراطی در کشورهای شوروی سابق -ازبکستان و چچن- از القاعده اعلام حمایت کرده‌اند.

در روز پنجشنبه یکی از رهبران معنوی و حامیان مالی جبهه النصره برای بازداشت هر سرباز روسی در سوریه 10 هزار یورو جایزه تعیین کرد.

ابوحسن الکویتی در این باره اعلام کرد: به برادران مجاهد قهرمانی که بتوانند یک سرباز روسی را در سوریه به دام بیندازند یک میلیون پوند سوریه داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N981032

وبگردی