آفتاب

شکست داعش در غرب سامراء/اعدام 70 تن از قبیله "البونمر" توسط داعش در الانبار عراق

شکست داعش در غرب سامراء/اعدام 70 تن از قبیله "البونمر" توسط داعش در الانبار عراق

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در شهر رمادی و غرب سامراء، داعش 9 تن از رهبران خود را به دلیل شکست در برابر نیروهای عراقی اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، گردان‌های السلام وابسته به جریان صدر عراق اعلام کردند که در عملیاتی منحصر به فرد منطقه خط اللاین را در غرب سامراء آزاد کرده و 30 داعشی را از پای درآوردند.

در همین راستا، صفاء التمیمی، یکی از رهبران گردان‌های السلام اعلام کرد که داعش 9 تن از رهبران خود را به دلیل شکست در برابر نیروهای عراقی در منطقه خط اللاین اعدام کرده است.

همزان با این پیشروی‌ها در شهر سامراء، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی ورزشگاه بازی‌های المپیک در غرب رمادی را آزاد کرده‌ و به منطقه "البوجلیب" در شمال این شهر رسیده‌اند. در این عملیات ده‌ها داعشی از پای درآمدند.

در همین راستا منابع عراقی اعلام کردند که داعش 70 تن از اعضای قبیله البونمر در استان الانبار را اعدام کرده است.

نیروهای عراقی از زمان کنترل داعش بر مناطقی در این کشور عملیات‌های گسترده‌ای را برای آزادسازی این مناطق آغاز کردند و به پیشروی در برخی استان‌ها دست یافتند اما عملیات ارتش عراق برای پاکسازی استان الانبار به کندی پیش می‌رود و نیروهای عراقی تنها چند منطقه را آزاد کرده‌اند.

همچنین منابع عراقی اعلام کردند که داماد ابوبکر بغدادی، رهبر داعش که مدیر دستگاه اطلاعات این گروه تروریستی در استان کرکوک بوده است طی حمله هوایی ارتش عراق از پای درآمد.

از سوی دیگر احمد الاسدی، سخنگوی رسمی نیروهای مردمی عراق تاکید کرد که ائتلاف چهارگانه روسیه، سوریه، ایران و عراق به کارآمدسازی اقدامات نظامی برای از بین بردن گروه‌های تروریستی کمک خواهد کرد و از طریق دادن اطلاعات امنیتی درباره داعش به نیروهای عراقی راه را برای از بین بردن سریع این گروه هموار خواهد کرد.

وی گفت: روزها و هفته‌های آتی با آغاز به کار ائتلاف چهارگانه و فراهم سازی اطلاعات برای کشف تحرکات دشمن شاهد عملیات گسترده خواهیم بود.

روسیه با همکاری ایران، سوریه و عراق مرکز اطلاعاتی را برای تبادل اطلاعات درباره داعش در بغداد ایجاد کرده است.

انتهای پیام

کد N980998

وبگردی