آفتاب
نماینده پارس آباد:

آخوندی از مدیران توانمند دولت است

آخوندی از مدیران توانمند دولت است

نماینده پارس آباد در مجلس شورای اسلامی به انتقاد از استیضاح کنندگان وزیر راه و شهرسازی پرداخت و گفت: عده‌ای اندک سعی دارند وزیری کارآمد را از ادامه کار بازدارند که این برخلاف نظر نمایندگان است و موفق نمی‌شوند.

حبیب برومند داش قاپو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با تاکید بر اینکه با استیضاح آقای آخوندی به طور کلی مخالف هستم گفت: این مخالفت دلایل بسیاری دارد اما مهمترین دلیل مخالفت من این است که آخوندی یکی از مدیران توانمند دولت است و تاکنون به صورت شبانه روزی برای رفع مشکلات بخش مسکن و راه کشور سعی بسیاری کرده‌ است.

وی با اشاره به اینکه آخوندی از زمانی که در راس وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته در وسع مالی وزارت خانه، به وضعیت راه‌ها و فرودگاه های کشور رسیدگی کرده است گفت: من شخصا در ارتباط با فرودگاه نیمه تمام پارس آباد به آخوندی مراجعه کردم و پس از آنکه شرایط را توضیح دادم، ایشان دستور دادند با سرعت بیشتری کارهای این فرودگاه پیش برود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت راه وشهرسازی به بخشهای گوناگون جاده ای، حمل و نقل و مسکن مرتبط می شود گفت: در ارتباط با راه ها هم از عملکرد آخوندی راضی هستیم و به واقع وزارت راه دولت یازدهم نگاه مهربانانه ای به جاده های روستایی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه به شخصه فکر می‌کنم استیضاح آخوندی سیاسی است گفت: عده معدودی از نمایندگان بنا به دلایلی که یا خواسته‌های شخصی و جناحی است و یا بدلیل اینکه خواسته های شهرستان خودشان عملی نشده است، اقدام به جمع آوری امضا و حاشیه سازی برای استیضاح آخوندی کرده اند.

برومند با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی با کمترین تعداد امضا که در حد 13 نفر است، به مجلس فرا خوانده شده است گفت: این عده انگشت شمار می‌خواهند آخوندی را استیضاح کنند اما استنباط من این است که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی حتما رای لازم را برای ادامه کار در پست وزارت خواهد اورد و بر پست وزارتی خودش باقی خواهند ماند.

نماینده پارس آباد با انتقاد از زمانی که استیضاح رای بیاورد و آخوندی از ادامه کار باز بماند گفت: استیضاح وزیری که تا بدین اندازه توانمند است، باعث تضعیف دولت می‌شود و ما راضی نیستیم دولت آقای روحانی در این موقعیت که در حال نتیجه دادن توافق است و به زودی برجام اجرایی می شود، تضعیف بشود.

وی با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن حجاج ایرانی گفت: اکنون در حال درگیری با عربستان هستیم و مسائل و مشکلات مختلفی گریبانگیر دولت است. در این موقعیت اگر وزیر راه و شهرسازی دولت آقای روحانی استیضاح بشود، ضربه ای به دولت وارد می‌شود که تاسف بار خواهد بود.

برومند با تاکید بر اینکه سعی خواهد کرد حمایت و همکاری لازم برای ادامه کار آخوندی انجام دهد گفت: امیدوار هستم با کمک همفکران خودم در مجلس، بتوانیم رای لازم را برای ابقای آخوندی بگیریم.

وی در خصوص جو حاکم بر مجلس در آستانه استیضاح گفت: جو را مناسب می‌بینم و اکثریت قاطع نمایندگان با ابقای آخوندی موافق هستند. مگر تعداد قلیلی که سعی و تلاش دارند نظر نمایندگان را برگردانند که انشالله موفق نمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N980973

وبگردی