آفتاب

ائتلاف ضد داعش: همکاری‌های نظامی‌مان با عراق را متوقف نکرده‌ایم

ائتلاف ضد داعش: همکاری‌های نظامی‌مان با عراق را متوقف نکرده‌ایم

سفارت آمریکا در بغداد اخبار منتشر شده مبنی بر توقف همکاری‌های نظامی‌ این کشور با نیروهای امنیتی عراق را تکذیب و اعلام کرد که به حمایت خود از بغداد در جنگ علیه داعش ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری البوابة، در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: گزارش‌های خبری که در آن ادعا شده ائتلاف ضد داعش عملیات هوایی خود در عراق و همکاری‌های نظامی‌اش با بغداد را متوقف کرده درست نیست.

در این بیانیه تاکید شده که هیچ توقفی در حملات‌ هوایی ائتلاف علیه داعش صورت نگرفته و کمک‌های نظامی و مشاوره‌ای آمریکا در استان الانبار ادامه دارد.

بنا به اعلام سفارت آمریکا ائتلاف آمریکایی‌ ضد داعش در روزهای دوم و سوم اکتبر حملاتی را در نواحی مختلف الانبار انجام داده است.

این سفارتخانه تاکید کرد که آمریکا و ائتلاف ضد داعش به همکاری با شرکای عراقی خود در جنگ علیه داعش و پاکسازی الانبار و تمامی استان‌های عراق از داعش متعهد است.

اخیرا عید عماش، سخنگوی شورای استانداری الانبار عراق اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش تحت رهبری امریکا حمایت اطلاعاتی خود از نیروهای عراقی در استان الانبار را متوقف کرده است.

به گفته سخنگوی شورای استانداری الانبار، ائتلاف ضد داعش دلیل متوقف کردن حمایت اطلاعاتی خود از نیروهای عراقی را عدم توانایی ارتش برای پیشروی در این استان اعلام کرد.

عماش تاکید کرد که توقف همکاری ائتلاف با نیروهای عراقی منجر به تاخیر در پاکسازی این استان از تروریست ها خواهد شد و این مسئله‌ای است که در زمان کنونی به ضرر ما تمام می‌شود.

به گفته عماش حملات هوایی ائتلاف همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N980938

وبگردی