آفتاب
منتجب نیا:

استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی تصفیه حساب برخی نمایندگان با دولت است

استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی تصفیه حساب برخی نمایندگان با دولت است

جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: استیضاح وزیری پاک‌دست با سابقه‌ای درخشان به معنای سوءاستفاه از حقوق نمایندگی و تصفیه حساب برخی نمایندگان با دولت است.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با استیضاح وزیر راه، مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: قانون برای نمایندگان مجلس حق سوال،‌ استیضاح و امثال آن را پیش‌بینی کرده است تا آنها از انحراف و اشتباه پیشگیری کنند و در جهت تأیید حقیقت امور دولت حرکت کنند.

وی ادامه داد: ولی متأسفانه ما شاهدیم که از این حق قانونی برخی‌ها سوءاستفاده می‌کنند. در زمان دولت گذشته که هر روز خلاف‌های متعددی انجام می‌شد و باعث مخدوش شدن چهره جمهوری اسلامی می‌شدند این نمایندگان مجلس از حقوق قانونی خود جهت استیضاح، سوال و پیگیری این خلاف‌ها کاری انجام نمی‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: نه تنها آقایان نماینده به دنبال استیضاح وزرا نبودند بلکه از آنها حمایت هم می‌کردند اما امروز که دولت دست‌اندرکار مسائل مهم بین‌المللی است و از طرف دیگر مسأله برجام و آثار رفع تحریم‌ها را بر دوش دارد و همچنین میراث‌دار وضعیت نابسامان گذشته است برای دولت حاشیه می‌آفریند.

وی افزود: امروز دولت با فاجعه منا و جان‌باختگی عزیزانمان روبروست و قصد دارد تا احقاق حق هموطنان عزیزمان و مسائل بین‌المللی مربوط به آن را پیگیری کند. در چنین شرایطی طرح استیضاح از وزیر مسکن بسیارعجیب است. به نظر می‌رسد که برخی نمایندگان با نادیده گرفتن شرایط سخت دولت می‌خواهند با این دولت تصفیه حساب کنند. چرا که وزرا حاضر نشدند از منویات غیرقانونی برخی از همین نمایندگان پیروی کنند.

جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر نیز در آستانه انتخابات مجلس هستیم. برخی‌ها می‌خواهند که به مردم اعلام کنند که در مجلس بیکار نیستند. به اصطلاح با استیضاح وزیر می‌خواهند خودشان را قهرمان نشان دهند. آنچه که مشخص است در این استیضاح هیچ نیت خیری وجود ندارد.

وی در پایان گفت: وزارتخانه مسکن و شهرسازی وظایف سنگینی بر عهده دارد و وزیرش هم در این دولت پرکار و کم‌حاشیه بوده است و هم در سابقه کاری‌اش فردی خدمت‌گزار به حساب می‌آید. من تصفیه حساب با دولت را مهمترین دلیل استیضاح وزیر می‌دانم. این استیضاح را به حساب سوءاستفاده از حق قانونی نمایندگان و نادیده گرفتن وزیری پاک‌دست و از بین بردن حقوق مردم به حساب می‌آورم.

انتهای پیام

کد N980772

وبگردی