آفتاب
آیت الله علوی گرگانی خطاب به آل سعود:

خوشحالی از گناه از ارتکاب آن بدتر است

خوشحالی از گناه از ارتکاب آن بدتر است

یکی از استادان حوزه علمیه قم گفت: اخلاق مناسب و برخورد کریمانه پلیس با مردم، تأثیر بسزایی در موفقیت نیروی انتظامی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دومین روز از هفته ناجا، در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم، ابراز امیدواری کرد: انشاالله در مرحله ای قرار بگیریم و به درجه ای برسیم که نیروی انتظامی نسبت به موقعیت خود، سطح موفقیت هایش را بالا ببرد.

وی به مسوولیت نیروی انتظامی در زمینه تامین امنیت جامعه اشاره کرد و افزود: مسوولیت نظم و انتظام کشور و استان مقدس قم بر دوش شما و مسوولیتی بسیار سنگین و مهم است.

آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه و استفاده پلیس از سخنان و تذکرات مراجع تقلید تاکید کرد و گفت: برای موفقیت در کارها و اثرگذاری بیشتر بر مردم، رهنمودهای علمای اسلام را سرلوحه اقدامات و فعالیت های خود قرار دهید.

وی همچنین به فاجعه تلخ و مصیبت بار حج امسال در سرزمین منا اشاره کرد و افزود: مرگ، حق است؛ اما جان باختن جمع کثیری از مسلمانان در اوج مظلومیت و به دلیل کوتاهی‌ها، نه تنها کشور ما و جهان اسلام، بلکه غیرمسلمانان را نیز متاثر و آزرده خاطر کرده است.

وی رفتار دولت سعودی پس از این فاجعه را بسیار زشت و قبیح عنوان و خاطرنشان کرد: آن ها حتی از یک عذرخواهی به ملت های مسلمان جهان و دلداری مصیبت دیدگان دریغ کردند و وقوع این فاجعه را به قضا و قدر نسبت می دهند.

آیت الله علوی گرگانی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: خوشحالی از گناه و عدم توبه و عذرخواهی از آن، از خود ارتکاب گناه بدتر است و این اصرار و دفاع آل سعود از این عمل زشت و قبیح، از خود آن بدتر است.

وی افزود: دولت سعودی نه تنها عذرخواهی نمی کند، بلکه به کشورهای اسلامی نیز حمله می کند، موشک های خود را بر سر مردم بی دفاع می ریزد و مسلمانان را به خاک و خون می کشد که عاطفه و وجدان انسان در این مسائل صدمه خورده و آسیب می بیند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه هفته ناجا در سال جاری با شعار «اقتدار پلیس، همدلی و هم زبانی، امنیت و آرامش» آغاز شده، اظهارداشت: این شعار برگرفته از دیدگاه اسلام و توجه دین ما به آن است و حتما باید پلیس نظام اسلامی به آن مقید باشد.

سردار کاظم مجتبایی با تاکید بر اینکه پلیس باید اقتدار داشته باشد، تصریح کرد: کار پلیس ایجاب می کند با افرادی که نظم و امنیت را برهم زده و آسایش مردم را با چالش مواجه می کنند، مقتدرانه برخورد کند.

وی با بیان اینکه این اقتدار و قدرت باید همراه با مهربانی، همدلی و صمیمیت باشد، افزود: نیروی انتظامی باید در کنار اقتدار با مردم صمیمی باشد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: خیلی مهم است که پلیس جایگاه خودش را شناخته و همدلی و هم زبانی با مردم را تجربه کند.

وی افزود: وقتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، فرزندان غدیر هستند، پس باید سربازانشان نیز فرزندان غدیر باشند.

مجتبایی گفت: شعاری که پیامبر اکرم (ص) در آخرین روزهای عمرشان داشتند تاکید بر برپایی حکومت علوی و آغاز امامت بود و همه ما دنبال کردیم، اما بعضی متاسفانه برنمی تابند و کسانی که در آن زمان حرف های پیامبر عظیم الشان (ص) را عمل نکردند امروز نیز به آسایش و امنیت مردم لطمه وارد می کنند.

یازدهم تا هفدهم مهرماه بعنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.

انتهای پیام

کد N980616

وبگردی