آفتاب

عریقات: تل‌آویو مسئول درگیری‌های کرانه باختری است/واکنش لیبرمن به عملیات قدس

عریقات: تل‌آویو مسئول درگیری‌های کرانه باختری است/واکنش لیبرمن به عملیات قدس

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تل‌آویو را مسئول افزایش تنش‌ها در کرانه باختری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین دولت تل‌آویو را مسئول افزایش ناامنی‌ها در کرانه باختری دانست و بر پایداری و مقاومت مردم فلسطین در حمایت از خاک خود تاکید کرد.

در همین راستا محمود الهباش، مشاور ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد: محمود عباس، رئیس این تشکیلات نه تنها برای لغو توافقنامه‌های فلسطین با اسرائیل تلاش نمی‌کند بلکه خواستار تعهد دو طرف به این توافقنامه‌هاست.

در همین راستا شاخه نظامی جنبش فتح در بیانیه‌ای از بسیج عمومی اعضای خود در کرانه باختری و غزه خبر داد و از آنها دعوت کرد با هر وسیله ممکن وارد نبرد با سربازان صهیونیستی شده و شهرک نشین‌ها را هدف مستقیم خود قرار دهند.

طبق این بیانیه تا زمانی که جنایات ارتش رژیم اشغالگر و کابینه افراطی آن ادامه داشته باشد شهرک نشین‌ها در هر کجا هدفی مشروع خواهند بود.

گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به فتح، عملیات شجاعانه جوان فلسطینی و به هلاکت رساندن دو سرباز صهیونیستی را در شهر قدس اشغالی ستود و تاکید کرد: این عملیات پاسخی عادی به جنایات مستمر اشغالگران در کرانه باختری و غزه است که یورش‌های مستمر اشغالگران به صحن‌های مختلف مسجد الاقصی و هتک حرمت تیم نگهبان این مکان مقدس است.

جنبش فتح در بیانیه خود بر حق مردم در مقاومت با تمامی اشکال آن به منظور مخالفت با دشمن اشغالگر و محاصره مستمر غزه و کرانه باختری تاکید کرد و نسبت به هرگونه تعرض به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فسلطین در سایه افزایش تنش‌ها علیه وی و تلاش اشغالگران برای مسئول نشان دادن وی در این درگیری‌ها هشدار داد و اعلام کرد که این مساله حتی پیش از سخنرانی عباس در سازمان ملل و پس از آن سخنرانی تاریخی که تل‌آویو را مسئول اقدامات شهرک نشینان دانست آشکار بود.

از سوی دیگر، جوانان حزب کارگر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) مقابل منزل شخصی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تحصن کرده و اعتراض خود را به شکست وی در تامین امنیت صهیونیست‌ها اعلام کردند.

اعضای کنست این حزب در این تحصن تاکید کردند: در حالی که نتانیاهو در سازمان ملل مشغول سخنرانی است ما در خیابان‌ها کشته می‌شویم، وقت آن رسیده که نخست وزیر عوض شود.

آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" از تل‌آویو خواست دیگر دارایی‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی را بلوکه کند و به آن ندهد و همچنین اجازه ندهد مقامات فلسطینی از امتیازات ویژه برخوردار شوند.

انتهای پیام

اع

کد N980440

وبگردی