آفتاب
شفیعی:

گزارش کمیسیون برجام نیمه خالی توافق را مورد توجه قرار داده بود

گزارش کمیسیون برجام نیمه خالی توافق را مورد توجه قرار داده بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه برجام گفت که در این گزارش بر نقاط ضعف تأکید شده و نیمه خالی برجام مورد توجه قرار گرفته است.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به نظر من صرف نظر از دیدگاه‌های مختلفی که ممکن است درباره کمیسیون برجام وجود داشته باشد چند نکته قابل توجه است.‌ یکی اینکه وقت زیادی برای گزارش گذاشته شده، موضوع با دقت و وسواس مطالعه شده و از کارشناسان و صاحب‌نظران مختلف دعوت شده است.

وی افزود: همچنین نقاط قوت و ضعف به خوبی دیده شده اما با این حال در گزارش، تأکید بر نقاط ضعف بوده و در واقع سعی شده نیمه خالی برجام دیده شود در حالی که همه ما و ملت ایران می‌دانند که برجام دارای نقاط ضعفی است. اولین کسی که به نقاط ضعف اعتراف کرد آقای ظریف بود که در حین قرائت برجام گفت این تمام آن چیزی نبود که می‌خواستیم بلکه بخشی از آن چیزی بود که می‌توانستیم. یا آقای عراقچی در مصاحبه‌ای گفت اگر قرار باشد برجام نقد شود هیچ کس بهتر از خود دست‌اندرکاران برجام نمی‌تواند آن را نقض کند. معنایش این است که برجام حتماً دارای نقاط ضعفی است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس ادامه داد: موضوع برجام شامل یک متن و یک حاشیه است و گاهی حاشیه از متن مهمتر است اما نکته مهم این است که نقاط قوت برجام نباید فراموش شود و حتماً باید مدنظرقرار گیرد و دیگر اینکه حاشیه هایی که منجر به برجام شده مورد توجه قرار گیرد و عواملی که منجر به شکل‌گیری برجام شده نیز لحاظ شود تا مشخص شود برجام حاوی دستاوردهای مثبت بسیاری است.

شفیعی با بیان اینکه کمیسون ویژه بررسی برجام وظیفه خود را در مورد تهیه و ارائه گزارش انجام داده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این گزارش فقط جهت اطلاع بود حساسیت زیادی در پی نداشت. اما اگر قرار بود به عنوان یک مصوبه درآید می‌توانست مخالفین و موافقین دوآتشه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

کد N980369

وبگردی