آفتاب
مصری در جمع خبرنگاران،

طرح مربوط به نحوه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ارجاع شد

طرح مربوط به نحوه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ارجاع شد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اجرا شد‌، گفت: احتمالاً تا آخر هفته این طرح تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه امروز هیأت رئیسه مجلس، گفت: هفته آینده چهارمین هفته کاری مجلس یعنی هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه است، ولی مجلس جهت رسیدگی به طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام جلسات علنی‌اش را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق تصمیم هیأت رئیسه این طرح به کمیسیون تخصصی یعنی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد، گفت: این کمیسیون امروز و فردا و شنبه جهت بررسی طرح فرصت دارد تا نتیجه بررسی‌ها را جهت رسیدگی در جلسه علنی روز یکشنبه به صحن علنی ارائه دهد. اگر توفیق حاصل شود شاید تا آخر هفته آینده طرح یک فوریتی برجام تعیین تکلیف شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه بررسی با اولویت این طرح نیاز به 50 امضاء دارد، افزود: طبیعتاً امضای 29 عضو کمیسیون امنیت برای بررسی با اولویت این طرح وجود خواهد داشت و سایر نمایندگان نیز این بررسی با اولویت را امضا می‌کنند تا این طرح خارج از نوبت در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گیرد و امیدواریم هفته آینده جمع‌بندی لازم انجام شود.

مصری در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل ارجاع نشدن طرح مربوط به اجرای برجام به کمسیون ویژه گفت: طبق آیین‌نامه تشخیص این موضوع با هیأت رئیسه است. مخالفان و موافقان در جلسه هیأت رئیسه بحث کردند و نظر بر این شد که این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث و برسی قرار گیرد چون این طرح مصداق بارز مربوط به امنیت ملی و سیاست خارجی محسوب می‌شود لذا با رأی قاطع اعضای هیأت رئیسه به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام به صورت دو فوریت در صحن علنی مطرح شد که به دلیل مخالفت نمایندگان با بررسی این طرح به صورت دوفوریتی، با رأی مثبت آنها این طرح به صورت یک فوریت در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N980290

وبگردی