آفتاب

تسلیت دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام به داغدیگان فاجعه منا در گلستان

تسلیت دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام به داغدیگان فاجعه منا در گلستان

‌ دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی طی ارسال پیامی، فاجعه منا را به خانواده های داغدار گلستان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام علی یونسی بدین شرح است:

«و من یخرج من بیته مهاجراً الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله غفوراً رحیما» (سوره نساء)

فاجعه مصیبت بار شهادت جمع کثیری از ضیوف الرحمان در سرزمین وحی الهی و در منا، اندوه بزرگی را بر امت و ملت عزیز ایران وارد کرد.

ملت ایران در حالی سوگمند به عزای خواهران و برادران خویش در سراسر کشور نشسته است که جمع کثیری از آنها از استان گلستان و از خواهران و برادران اهل سنت هستند. تلفیق خون شیعه و سنی در سرزمین منا بار دیگر نشان داد که ملت ایران در همه عرصه های جهاد و شهادت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و تفکیک و تفرقه آنها خیالی خام و توهمی بیش نیست.

وی در ادامه پیام آورده است:یقینا دولت عربستان که میزبان حجاج بیت الله در سرزمین مقدس مکه و منا بوده نتوانسته است حداقل به وظایف قانونی خود عمل کند و شاهد این مدعا، وجود هزاران نفر از حاجیانی هستند که ناظر این حادثه غمبار بوده اند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان، این حادثه غم انگیز را به روح مطهر نبی اکرم(ص)و همه بازماندگان در سراسر کشور و بویژه مردم عزادار استان گلستان تسلیت می گویم و رحمت و غفران خداوند کریم را برای این عزیزان خواستارم.

انتهای پیام

کد N980151

وبگردی