آفتاب

ملاله یوسف‌زی: امیدوارم روزی نخست‌وزیر پاکستان شوم

ملاله یوسف‌زی: امیدوارم روزی نخست‌وزیر پاکستان شوم

دختر 18 ساله پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل اعلام کرد، امیدوار است روزی نخست‌وزیر کشورش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه نیشن، "ملاله یوسف زی"، دختر 18 ساله پاکستانی و برنده جایزه صلح نوبل همچنین از تمایلش برای سفر به هند خبر داد.

وی گفت: اگر مردم رای دهند امیدوارم بتوانم روزی نخست‌وزیر پاکستان شوم اما رویای من همچنان کمک به کودکان در زمینه آموزش و تحصیل است. من به فعالیت‌های خود ادامه خواهم داد و بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان الهام‌بخش من است.

ملاله در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی هند گفت: بسیاری از مردم این مساله را که یک زن بتواند رهبر کشوری شود را رد می‌کنند اما بی نظیر بوتو نشان داد که یک زن می تواند یک رهبر شود.

وی افزود: راه‌های بسیاری برای ایجاد تغییر در جامعه وجود دارد. من نمی توانم این مساله را که زنان حق داشتن هویت و دختران حق تحصیل نداشته باشند را تحمل کنم. به همین خاطر است که تلاش می‌کنم و معتقدم این کار درستی است که همه ما باید انجام دهیم.

وی گفت: مشهور شدن کمی سختی به همراه دارد و مردم اغلب خواستار عکس گرفتن با شما هستند اما برای من افتخار است. نسل جوان برای مقابله با قدرت افراط‌گرایی و تروریسم باید از طریق آموزش و تحصیل قدرتمند شود. سلاح ما در برابر جهل، کتاب، قلم و صدایمان است.

وی در خصوص طالبان و هدف گرفتن کودکان گفت: بسیار وحشتناک و غم انگیز است که کودکان هدف گرفته می‌شوند. این مساله غیرقابل تصور است. بسیار ناراحت‌کننده است که سیاستمداران چند روزی سوگواری کرده اما کار اساسی انجام نمی دهند. امیدوارم امنیت برای همه تضمین شود.

انتهای پیام ‌

کد N980149

وبگردی