آفتاب
یک عضو جبهه پایداری:

تصویب برجام در شورای امنیت سبب پایبندی آمریکا به لغو تحریم‌ها نشده است

تصویب برجام در شورای امنیت سبب پایبندی آمریکا به لغو تحریم‌ها نشده است

یک عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی معتقد است تصویب برجام در شورای امنیت سبب پایبندی آمریکا به لغو تحریم‌ها نشده است و در عین حال موجب شد این پرونده به مدت 10 سال در شورای امنیت مفتوح بماند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم کارخانه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها که قانون بسیار محکمی است آمده معتبر بودن نتیجه مذاکرات منوط به رعایت چند بند است، به این معنا که اگر رعایت نشوند نتیجه مذاکرات معتبر نیست، اما دولت هیچ‌گونه اعتنایی به این قانون نکرد، امروز عنوان شد که تکالیفی برای رعایت دولت مشخص شده است، زمانی دولت مکلف است اما عمل نمی‌کند چطور فکر می‌کنید که مصوبه شما را اجرا کند؟

وی با بیان اینکه به‌عنوان عضو کمیسیون برجام و رئیس کمیته هسته‌ای صحبت می‌کنم، افزود: مجلس شورای اسلامی در این برهه حساس از زمان منتظر یک تصمیم سرنوشت ساز است، در گذرگاه زمان تصمیمی ماندگار است که بر پایه دفاع از عزت و اقتدار ملی و شرایط انسانی اتخاذ شود. در قضاوت تاریخ گره زدن تصمیمات سرنوشت ساز یک ملت به مسائل خرد و زودگذر دنیوی برگ سیاهی از تاریخ یک ملت است که تصمیم‌گیرندگان آن همواره مورد نکوهش آیندگان قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم همدان ادامه داد: صفحات درخشان و پرافتخار تاریخ همواره به نام مردانی ورق خورده است که قدرتمندان و شجاعانه و مدرس‌وار در قبال زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاده‌اند و سرافرازانه از عزت و اقتدار ملت خود دفاع کرده‌اند، امروز ملت ایران و فردا تاریخ سراسر حماسه ایران اسلامی منتظر تصمیم انقلابی نمایندگان ایران هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادعا کرد: برجام اقتدار و پیشرفت ملت ایران را نشانه رفته است و راه نفوذ دشمن را مستند به متون آن، همواره نموده است و در این مسئله هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، تصویب برجام در شورای امنیت که با پیشنهاد ایران صورت گرفته نه تنها سبب پایبندی آمریکا به لغو تحریم‌ها نشده است بلکه موجب شد پرونده ایران به مدت 10 سال در شورای امنیت مفتوح و با گزارش منظم و مستمر مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی هسته‌ای به طور فعال در دستور کار شورای امنیت قرار بگیرد.

ادامه داد

کد N980137

وبگردی