آفتاب
رستمیان در تذکر شفاهی:

برجام باید منشا وحدت ملی باشد

برجام باید منشا وحدت ملی باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: برجام باید منشاء وحدت ملی و موفقیت بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، عبدالرحمان رستمیان در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: از مردم عربستان انتظار می رود که خودشان این دولت بی تدبیری را که حتی یک بطری آب را از حجاج دریغ کرد برکنار کنند.

وی افزود: همچنین فکر می کنم برجام باید منشا وحدت ملی و موفقیت بین‌المللی باشد و طرحی که امروز به صورت دو فوریتی در مجلس مطرح شد منطقی و متعادل بود.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به استیضاح وزیر راه نیز گفت:‌ یکی از دلایل این موضوع این است که سازمان مدیریت باید جوابگو باشد چرا که برخی اعتبارات به صورت نامتعادل از سازمان مدیریت به وزارت راه تقسیم شده است.

رستمیان خاطر نشان کرد: حقیقت این است که فصل ارائه بودجه به مجلس نزدیک است و دولت باید خودش در راستای کوچک سازی اقدام کند. به عنوان مثال در حال حاضر وزارت علوم می تواند ادغام دانشگاه های دولتی در برنامه داشته باشد و رشته هایی که نیاز نیست حذف شود و همچنین وزارت نیرو تعداد مدیران کل در استان ها را کاهش دهد.

وی همچنین در تذکری به آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش باید از تعطیلی مدارس روستایی جلوگیری کند . قطعا مدرسه ای که منشا حیات یک روستا است و برای شش پایه ، تنها 14 دانش‌آموز داشته باشند یک معلم حضور می یابد که با این اقدام مدرسه آسیب می بیند و روستاها تخلیه می شوند.

نماینده دامغان در مجلس در پایان با اشاره به وضعیت اقتصادی گفت: ادارات آب و برق و تامین اجتماعی باید از تولید داخلی مراقبت کنند. در حالی که قطع برق و آب به تولید داخل فشار وارد می‌کند لذا تقاضا دارم مدیریت صحیح در این موضوع انجام شود.

انتهای پیام

کد N980115

وبگردی