آفتاب

زخمی شدن 30 فلسطینی طی درگیری با اشغالگران/مسجد الاقصی در محاصره صهیونیست‌ها

زخمی شدن 30 فلسطینی طی درگیری با اشغالگران/مسجد الاقصی در محاصره صهیونیست‌ها

در پی عملیات قدس که به هلاکت دو شهرک نشین منجر شد شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) به اردوگاه جنین حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، اشغالگران صهیونیست پس از حمله به این اردوگاه، منزل قیس سعدی از مبارزان گردان شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را به محاصره درآوردند، ولی نتوانستند این مبارز تحت تعقیب را بازداشت کنند.

در پی این تجاوز درگیری شدیدی میان مبارزان فلسطینی و نیروهای ارتش صهیونیستی در نزدیکی این خانه صورت گرفت که در جریان این درگیری‌ها 30 تن از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست در جریان این تجاوزات پنج تن از ساکنان شهر جنین از جمله برادر قیس سعدی را بازداشت کردند.

مسجد الاقصی به محاصره کامل اشغالگران صهیونیست درآمد

نظامیان صهیونیست از نخستین ساعات بامداد امروز مسجد الاقصی را به محاصره کامل خود درآوردند.

نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از محاصره مسجد الاقصی، دروازه‌های آن را به روی فلسطینیان بستند و از ورود فلسطینیان زیر 50 سال به داخل آن ممانعت کردند که این اقدام جوانان فلسطینی را به اقامه نماز صبح در نزدیکی این دروازه‌ها واداشت.

از سوی دیگر، گروهک‌های تندروی اسرائیلی شب گذشته از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی خواستار ورود گسترده یهودیان به مسجد الاقصی شدند.

شاهدان عینی گفتند که ارتش اسرائیل شهر قدس را به یک پادگان نظامی مبدل کرده و ده‌ها پست بازرسی در آن ایجاد کرده است.

پلیس اسرائیل اعلام کرد که برای اولین بار مانع ورود فلسطینی‌ها به شهرک قدیمی قدس شد و تنها به آنها اجازه داد تا از در الأسباط وارد شوند. آنهم تنها به دانشجویان و تجار اجازه ورود به این منطقه را دادند.

از سوی دیگر، سمیر جبریل، مدیر آموزش و پرورش در استان قدس اعلام کرد که مدارس شهرک قدیمی قدس و اطراف آن به علت تدابیر اشغالگران و تجاوزات شهرک‌نشین‌ها تعطیل شد.

گروههای ملی و جنبش مردمی جوانان امروز در قدس در حمایت از مسجد الاقصی و اعلام عزای عمومی اعتصاب سراسری اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N980113

وبگردی