آفتاب

درخواست کاخ سفید برای تحقیق درباره کشتار غیرنظامیان در تعز یمن

درخواست کاخ سفید برای تحقیق درباره کشتار غیرنظامیان در تعز یمن

در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یک جشن عروسی در یمن و شهادت دستکم 135 تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر، کاخ سفید خواهان انجام تحقیقات درباره کشته شدن غیر نظامیان در این حمله و نیز قربانیان حملات هوایی در تعز یمن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یمن (سبأ)، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی و نگرانی از کشته شدن تعدادی از غیر نظامیان در حمله به شهر المخا و نیز کشته شدن چند کارمند هلال احمر در حملات جداگانه به شهر تعز اعلام کرد: ما خواهان تحقیقات درباره هدف قرار گرفتن غیر نظامیان هستیم.

وی گفت که این حوادث دلیلی بر لزوم تلاش برای حل دائم بحران یمن از طریق مذاکرات سیاسی در سریع ترین زمان ممکن است.

با وجود تلاش‌های اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن برای بازگرداندن طرف‌های یمنی به پای میز مذاکرات دولت مستعفی یمن اخیرا با شرکت در دور جدید مذاکرات مخالفت کرد و مشارکت در این مذاکرات را به اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت مشروط کرد. با ادامه درگیری‌ها و جنگ در یمن نیز اوضاع انسانی هر روز رو به وخامت بیشتری می‌گذارد.

از سوی دیگر، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه در اظهاراتی اعلام کرد: انگلیس خواهان ایجاد دیدگاهی برای پایان خشونت‌ها در یمن است و از تمامی طرف‌ها می‌خواهد تا گردهم آیند و به آتش بس دائم دست‌ یابند. قطعنامه 2216 شورای امنیت نیز نباید به عنوان پیش شرط مذاکرات در نظر گرفته شود.

وی گفت: ما باید درک کنیم که فاجعه تنها به این محدود نمی‌شود که کشور در وضعیت جنگ قرار دارد، بلکه 20 میلیون تن از فاجعه انسانی رنج می‌برند. اگر ما تمامی طرف‌ها را گردهم آوریم در زمان کوتاهی می‌توانیم به درگیری‌ها پایان دهیم.

در همین راستا، همزمان با حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به ساختمان دانشکده مهندسی نظامی در شرق صنعاء ، منابع نظامی یمنی اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل تمامی مناطق و پایگاه‌های نظامی و دولتی در منطقه باب المندب را در دست دارند و خسارت‌های سنگینی را به تروریست‌های القاعده وارد کرده‌اند.

اخیرا نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن مدعی شدند که این نیروها تنگه باب المندب را به تصرف خود درآورده‌اند.

انتهای پیام

کد N980060

وبگردی