آفتاب
رییس سازمان تعزیرات حکومتی:

در بازرسی از 17 کارخانه‌ آبلیموسازی، یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد

در بازرسی از 17 کارخانه‌ آبلیموسازی، یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 17 کارخانه آبلیموسازی مورد بررسی قرار گرفت که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد؛ جالب اینجاست که تمامی آنها مهر استاندارد داشتند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: 17 کارخانه آبلیموسازی مورد بررسی قرار گرفت که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد؛ جالب اینجاست که تمامی آنها مهر استاندارد داشتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمشیدی درباره وظایف سازمان تعزیرات گفت: در ایران و سازمان‌های حقوقی دنیا بحث جرم و تخلف را داریم که بحث تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار می شود. تخلف به دلیل اینکه به سرعت عمل بیشتری نیاز دارد به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار می‌شود؛ مثل پلمپ کردن و جریمه نقدی برای اینکه از فساد جلوگیری شود. سازمان تعزیرات حکومتی تاسیس شده تا به اینگونه جرایم رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مردم می توانند به طور مستقیم شکایت خود را با مراجعه به سارمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند یا اینکه بخش های مختلف مثل سازمان مبارزه با قاچاق کالا، نیروی انتظامی و غیره می توانند پرونده ها را بفرستند تا به آن ها رسیدگی شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به قاچاق کالا و ارز به عنوان یک معضل ملی باید نگاه شود. تقریبا بین 20 تا 25 میلیارد دلار کالای قاچاق وجود دارد؛ مثلا گوشی موبایل 3 میلیارد دلار قاچاق می شود، در مورد البسه و پارچه 2/7 میلیارد دلار، لوازم خانگی 2 میلیارد دلار و لوازم آرایشی 1/1 میلیارد دلار. همچنین چای و سیگار نیز به‌صورت قاچاق وارد می شود. بحث تجهیزات پزشکی از این جهت قابل اهمیت است که با سلامت مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قطعه‌ای که برای ارتوپدی لازم است به‌صورت قاچاق وارد شده و در بدن بیمار کار شده که چون تقلبی بوده در بدن بیمار شکسته و مشکلات جسمانی برایش ایجاد کرده است. این کالاهای قاچاق هم به سلامتی مردم و هم بر پیکره اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: 80 هزار قلم کالای تجهیزات پزشکی بi صورت قاچاق به کشور راه پیدا کرده است که این کالاهای قاچاق به وفور هم دیده می شود، ولی نظارت اساسی وجود ندارد. این بحث جدی است و چون به سلامت مردم بستگی دارد باید نظارت جدی صورت گیرد و هر سه بخش صنایع، وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی باید رسیدگی کنند و نظارت داشته باشند.

جمشیدی درباره رسیدگی به پرونده های قاچاق در این سازمان گفت: گاهی اوقات در مورد پرونده های کلان و سنگین از اطراف به عناوین مختلف و از سوی افراد مختلف فشارهای زیادی متوجه این سازمان است که انتظار این است سه قوه در بحث قاچاق با قدرت بیشتری ورود کنند.

جمشیدی درباره پرونده‌های مورد بررسی در زمینه قاچاق نیز گفت: 95 درصد از پرونده‌های قاچاق در سازمان تعزیرات بررسی می‌شود.

وی در زمینه قاچاق لوازم آرایشی نیز گفت: این نوع قاچاق سلامت جامعه و زنان را مورد هدف قرار داده است. در خاور میانه ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی است. استفاده از مواد تقلبی آرایشی به وفور وجود دارد. استفاده از مواد شیمیایی بی کیفیت در آرایشگاه‌ها مثلا تزریق ژل، لاغری و غیره مشکلات زیادی را موجب می شود.

جمشیدی افزود: در آرایشگاه‌ها پرونده‌هایی بوده که آقایان برای خانم‌ها و بالعکس خانم ها برای آقایان خدمات آرایشی مثل تاتو انجام داده اند که تبعات اجتماعی زیادی در جامعه دارد و حتی در مواردی موجب طلاق در خانواده‌ها شده است.

وی در ادامه در زمینه تاثیرات قاچاق بر محصولات کشاورزی گفت: در گزارشی که از وزارت جهاد کشاروزی ارائه شد استفاده از کود شیمیایی تقلبی در برخی محصولات ارزش غذایی محصول را صفر کرده است.

جمشیدی درباره آبلیموهای تقلبی که اخیرا در بازار کشف شد نیز گفت: 17 کارخانه بررسی شد که حتی یک قطره آبلیموی طبیعی یافت نشد و جالب اینجاست که تمامی آنها مهر استاندارد داشتند. در این جا باید گفت که نباید مسامحه کرد، بلکه باید به صورت جدی برخورد کرد چون 400 تن آبلیمو امحا شد و امحای آن نیز باعث تخریب محیط زیست می شود.

جمشیدی گفت: اخیرا کاری را با عنوان گشت های مشترک با همکاری نهادهای مختلف شروع کرده‌ایم که نیاز به توجه و نظارت بیشتری دارد؛ به عنوان مثال در پمپ بنزین ها گزارش شد که اکتان توزیع می شود که با گشت های مشترک برخی جایگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. در این جایگاهها حتی حقوق کارگران از طریق کم فروشی بنزین و توزیع اکتان تقلبی که گاهی در آن تینر استفاده شده است، پرداخت می شد.

وی در پایان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید تقویت شود، چون مرجعی است که پاسخگوی مردم است.

وی اعلام کرد که مقدمات خط مستقیم 135 در کشور در حال فراهم شدن است و با راه اندازی آن مردم به طور مستقیم می توانند با سازمان تعزیرات حکومتی در تماس باشند و مشکلات و شکایات خود را اطلاع دهند.

انتهای پیام

کد N980020

وبگردی