آفتاب

نخست‌وزیر بلژیک: همه از گفت‌وگو با روسیه سود می‌برند

نخست‌وزیر بلژیک: همه از گفت‌وگو با روسیه سود می‌برند

نخست‌وزیر بلژیک در مصاحبه‌ای تصریح کرد، کل جامعه بین‌الملل از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا از برقراری روابط سیاسی گرم با روسیه بهره خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "چارلز میشل"، نخست وزیر بلژیک در حالی این اظهارات را مطرح کرد که چند روز پیش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک فرصت پیدا کرد تا ملاقات مختصری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه داشته باشد.

میشل در مصاحبه با نشریه فرانسوی زبان "لو سوار" اظهار داشت: من کاملا متقاعد شده‌ام که جهان از جمله اروپا و آمریکا از گفت‌وگوی سیاسی با روسیه بهره خواهد برد.

نخست‌وزیر بلژیک تاکید کرد، اگر چه میان غرب و روسیه در خصوص برخی مسائل اختلاف نظر وجود دارد اما باید میان آنها یک تفاهم دوجانبه پیدا شود به ویژه از این جهت که روسیه در فاصله خیلی کمی از اروپا قرار دارد.

به گفته میشل، با وجود آن که بلژیک یک کشور کوچک در مرکز اروپا است سابقه زیادی در سنت دیپلماسی موفق داشته و یکی از بهترین شبکه‌های دیپلماتیک در جهان است به همین دلیل در جهان همه بادقت به آن چه که بلژیک اظهار می کند، گوش می‌کنند.

نخست‌وزیر بلژیک همچنین افزود: حرف‌های ما از آن جهت جدی گرفته می شود چون ما وفادار و قابل اتکا هستیم.

انتهای پیام

کد N980015

وبگردی