آفتاب
مخالف طرح اجرای برجام؛

رسایی: دولت به طرح مصوب مجلس نیز عمل نمی‌کند

رسایی: دولت به طرح مصوب مجلس نیز عمل نمی‌کند

یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی تاکید کرد: طرح‌های زیادی برای اجرای برجام در مجلس وجود دارد، اما هیچ کدام از این طرح‌ها برای رد مطلق برجام نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام حمید رسایی در جلسه علنی امروز به عنوان مخالف طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، گفت: مقام معظم رهبری بعد از اشاره‌ای که به مجاری قانونی پیش‌بینی شده در اجرای برجام داشتند در نماز عید فطر فرمودند مجاری قانونی که در خصوص تصویب و یا عدم تصویب برجام تصمیم‌گیری می‌کند باید تصمیماتش طوری باشد که بتواند سرش را در برابر خدا بلند کند. بر این اساس رای امروز ما رایی است که وقتی ما را در قبر می‌گذارند بتوانیم با سر افراشته پاسخ دهیم.

وی با طرح این پرسش که چرا مجلس به ارائه طرح دو فوریتی پرداخت، گفت: دولت لایحه‌ای ارائه نداد و به قانون عمل نکرد، به همین دلیل مجلس طرح دو فوریتی را ارائه کرد. حال اینکه دولتی که به قانون عمل نکرده قطعا به طرح مصوب مجلس نیز عمل نمی‌کند و تنها مهر تایید مجلس پای آن می‌خورد که در نهایت به ضرر ملت تمام می‌شود؛ چون بسیاری از واقعیات گفته نشده است.

این عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر دولت می‌خواست به این قانون عمل کند خطوط قرمز را رعایت می‌کرد و قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای مورد موافق بیش از 90 درصد مجلس را اجرایی می‌کرد.

وی افزود: اگر دولت می‌خواست به قانون عمل کند برجام را قبل از تصویب مجلس اجرا نمی‌کرد. وضعیت به گونه‌ای است که خانم موگرینی بیشتر از این دولت به مجلس اعتماد کرد و گفت که منتظر نظر مجلس ایران می‌ماند، اما دولت قبل از اعلام نظر مجلس بازدید از پارچین را انجام داد.

رسایی با اشاره به صحبت بروجردی مبنی بر اینکه برجام در شورای امنیت تایید شده است، گفت: آقای بروجردی می‌گوید که برجام در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است که درست نیست. طبق اصلی از قانون، مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید به تایید رهبری برسد که اگر اینطور باشد پس دیگر صحبت‌های ما چه لزومی دارد؟ مقام معظم رهبری برجام را نپذیرفتند و برجام را به مجلس ارجاع دادند. از طرف دیگر شورای عالی امنیت ملی شروطی را برای اجرای برجام لحاظ کرد و رای‌گیری صورت نگرفت. رهبری حتی حاضر نشده که تاکنون برجام را در دستشان بگیرند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ضمانت اجرای این طرح دو فوریتی چیست؟ گفت: دولت به خطوط قرمز عمل نکرده، چطور می‌خواهد این طرح را اجرایی کند؟

وی افزود: آقای توکلی در صحبت‌هایش می‌گوید که به عنوان مخالف برجام بوده حال که در صحبت‌هایش مطرح کرده که برجام 30 سال انقلاب را جلو برده است. البته بعد از آن گفتند که برجام را نخوانده و چنین حرف‌هایی را زده‌اند.

رسایی با انتقاد از تعطیلی جلسه روز چهارشنبه هفته جاری مجلس و همچنین تعطیلی جلسات هفته آینده مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، گفت: طرح‌های دیگر و حتی بهتر از این طرح دو فوریتی وجود دارد. هیچ طرحی در مجلس برای رد مطلق برجام نیست.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اظهارنظر برخی در خصوص موافقت دو فراکسیون اصولگرای مجلس برای این طرح دو فوریتی، گفت: چنین چیزی درست نیست چون امضای افراد شاخصی مثل آقای زاکانی، حدادعادل، زارعی و یا بذرپاش پای آن وجود ندارد. این موضوع صبح در جلسه علنی فراکسیون اصولگرایان مطرح شد که فراکسیون به جمع‌بندی نرسید.

لاریجانی در واکنش به این صحبت‌ رسایی، گفت: آقایان می‌توانند مخالفت خود را اعلام کنند. ما جلسه گذاشتیم و چنین چیزی را به ما نگفتند.

انتهای پیام

کد N980008

وبگردی