آفتاب

کشته شدن 2 پلیس مصری به دنبال حمله افراد ناشناس در سیناء

کشته شدن 2 پلیس مصری به دنبال حمله افراد ناشناس در سیناء

به دنبال تیراندازی گروهی ناشناس به پاسگاه پلیس شهر العریش دو پلیس کشته شدند. همچنین در حمله‌ای مشابه در استان الفیوم یک پلیس زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ارم، وزارت کشور مصر اعلام کرد که دو پلیس در درگیری در شهر العریش واقع در شمال شرق مصر کشته شده و یک نفر دیگر نیز به دنبال حمله افراد ناشناس در استان الفیوم واقع در غرب این کشور زخمی شد.

طبق بیانیه‌ این وزارتخانه این دو پلیس در اثر تیراندازی افرادی ناشناس کشته شد. دستگاه امنیتی تلاش خود برای دستگیری عاملان این حمله و نیز ضبط سلاح‌هایشان را افزایش داده است.

یک منبع امنیتی نیز اظهار داشت: نیروهای امنیتی پاکسازی منطقه محل حادثه را آغاز کرده و استحکامات پلیس وارتش در منطقه مستقر شدند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است. در استان الفیوم نیز در اثر تیراندازی افراد ناشناس یکی از نیروهای پلیس مصر زخمی شد.

طی چند ماه اخیر، پایگاه‌های نظامی، پاسگاه‌های پلیس و نیروهای امنیتی مصر در استان‌های مختلف به ویژه شبه جزیره سیناء (واقع در شمال شرق این کشور) هدف حملات متعددی قرار گرفته‌اند که منجر به کشته شدن ده‌ها تن از نیروهای ارتش و پلیس شده است.

از سپتامبر 2013 نیروهای مشترک ارتش و پلیس مصر عملیات نظامی گسترده‌ای را با هدف مقابله با تروریست‌ها، تکفیری‌ها و گروه‌های خرابکار در استان‌های مختلف به ویژه استان سینا آغاز کردند.

انتهای پیام

کد N979963

وبگردی