آفتاب
مخالف طرح اقدام متناسب در اجرای برجام،

حاجی دلیگانی: طرح دو فوریتی برجام راه دولت را در پیش گرفته است

حاجی دلیگانی: طرح دو فوریتی برجام راه دولت را در پیش گرفته است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت که طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام بدان معناست که مجلس همان راه دولت را می‌رود و راهکاری برای رفع نواقص ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی حاجی دلیگانی در مخالفت با طرح دو فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، گفت:‌ در حالی این طرح در مجلس مطرح شده که هنوز چند دقیقه‌ای از قرائت گزارش کمیسیون ویژه نمی‌گذرد. باید ابتدا روی این گزارش تامل و تفکر کرد و سپس طرحی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: چه اتفاقی افتاده که بلافاصله بعد از قرائت گزارش چنین طرحی ارائه می‌شود و چطور برنامه‌ریزی صورت گرفته که در ایام تعطیلات این طرح چاپ شود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس با انتخاب اعضای کمیسیون ویژه به آنها جهت بررسی برجام اعتماد کردند، افزود: گزارش کمیسیون ویژه بسیار محکم، دقیق و جامع تهیه شد و فکر نمی‌کنم که در طول ادوار گذشته نمونه چنین گزارشی وجود داشته باشد. عقل حکم می‌کند که فرصت دهید تا این گزارش بررسی و سپس طرح دیگری در مجلس ارائه شود. سوال این است که چرا مجلس در بزنگاهها تعطیل است؟ چرا مجلس چهارشنبه این هفته جلسه ندارد و هفته آینده نیز تعطیل می‌شود؟ آیا کار مهمتری از بررسی برجام وجود دارد؟

وی با انتقاد از عملکرد هیات رییسه، گفت: آقای لاریجانی شما در زمان بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای نیز وسط بررسی‌ها ریاست مجلس را در دست گرفتید و برخلاف قانون رویکردی داشتید که بنده از شما به کمیسیون اصل 90 شکایت کردم و این کمیسیون نیز حق را به من داد چرا که رییس و هیات رییسه مجلس اشتباه کردند و تذکر به آنها داده شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: در شرایطی این طرح دو فوریتی در مجلس مطرح شده است که 20 طرح دو فوریتی دیگر در نوبت قرار دارد و از هیچ کدام از طراحان اجازه گرفته نشده است؟ چرا می‌خواهید نظرات خود را به مجلس تحمیل کنید؟ این اقدام برای مجلس زشت است.

وی افزود: 40 روز وقت مجلس را کمیسیون ویژه در اختیار داشت و گزارشی تهیه کرد، اما بدون استناد به آن طرحی ارائه می‌شود که این روند درست نیست. محتوای این طرح ضمانت اجرایی ندارد؛ حال اینکه در گزارش برجام اشکالات اساسی به برجام گرفته شده است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در شرایطی که اشکالات اساسی در کمیسیون ویژه نسبت به برجام گرفته شده است در این طرح راهکاری برای رفع اشکالات دیده نشده و انگار مجلس همان راه دولت را در پیش گرفته است. پیشنهادم این است که مجلس هفته آینده جلسه داشته باشد و اجازه دهد نمایندگان بعد از مطالعه گزارش به بررسی طرح بپردازد.

وی در پایان گفت که این طرح به نفع ملت نیست و مردم در آینده می‌فهمند که چه چیز در مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته است. از این لحاظ درخواستم این است که به فوریت آن رای ندهید.

انتهای پیام

کد N979955

وبگردی