آفتاب

راهپیمایی خبرنگاران در استانبول در انتقاد از تهدیدات علیه رسانه‌ها

راهپیمایی خبرنگاران در استانبول در انتقاد از تهدیدات علیه رسانه‌ها

خبرنگاران ترکیه در مرکز استانبول در اعتراض به گسترش تهدیدات علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران و ایجاد ارعاب و وحشت در رسانه‌ها، تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه تودی زمان، این تجمع اعتراض آمیز در میدان استقلال استانبول در حالی برگزار شد که چند روز پیش از برگزاری این تجمع، احمد هاکان جوشکون، ستون نویس روزنامه حریت به دلیل انتقاد از عملکرد دولت توسط چهار نفر در مقابل منزلش مورد ضرب و شتم قرار گرفت. پس از مدتی مشخص شد که سه نفر از این افراد، در گذشته عضو حزب عدالت و توسعه بوده و از این حزب اخراج شده‌اند.

ضرب و شتم این روزنامه نگار در ادامه حمله عده‌ای از طرفداران دولت به ساختمان روزنامه حریت انجام گرفته است. یک ستون نویس طرفدار دولت نیز در این باره اعلام کرده: "ما می‌توانستیم جوشکون را مانند مگس به پرواز درآوریم اما اگر اکنون زنده است، به خاطر لطف و مرحمت ماست!"

هم چنین آیدین دوغان، ریییس مجموعه گروه رسانه‌ای دوغان که روزنامه حریت در زیر مجموعه آن قرار دارد، خود، شخصا توسط رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه مورد حمله قرار گرفته است. در همین راستا مجموعه گروه رسانه‌ای دوغان به جرم تبلیغات "تروریستی" مورد اتهام قرار گرفته است.

در همین راستا، صدات ارگین، سردبیر روزنامه حریت که در این تجمع شرکت کرده بود، اعلام کرد: آزادی رسانه در ترکیه به دلیل فشارهای سیاسی و دادگاهی شدن خبرنگاران آسیب دیده است. اکنون خبرنگاران باید مواظب جان و ایمنی خود باشند.

هم چنین این تجمع توسط برخی از گروههای خبرنگاری مورد حمایت قرار گرفت که می‌توان به شورای مطبوعاتی، کنفدراسیون خبرنگاران ترکیه، موسسه بین‌المللی مطبوعات در ترکیه و هم چنین برخی نمایندگان پارلمان مخالف حزب حاکم اشاره کرد.

بر اساس بیانیه قرائت شده در این تجمع اعتراض آمیز، شورای مطبوعاتی اعلام کرد که اعمال فشار بر رسانه‌ها و تلاش برای بی‌اعتبار کردن حرفه خبرنگاری باعث تشدید شرایطی شده است که جان خبرنگاران در این شرایط در خطر است.

انتهای پیام

کد N979952

وبگردی