آفتاب

پاکستان: نمی‌گذاریم حتی سایه داعش تهدیدی علیه ما باشد

پاکستان: نمی‌گذاریم حتی سایه داعش تهدیدی علیه ما باشد

رئیس ارتش پاکستان گفت که اسلام‌آباد اجازه نمی‌دهد که حتی سایه داعش هم به تهدیدی علیه این کشور تبدیل شود و تهدید این گروه تروریستی را بسیار بیشتر از القاعده دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان در موسسه سلطنتی خدمات متحده مطالعات دفاع و امنیت در لندن گفت: نمی‌گذاریم حتی سایه داعش هم تهدیدی برای ما باشد.

ماه مه گروه تروریستی داعش مسوولیت کشتن دست‌کم 43 عضو اقلیت شیعه اسماعیلی در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان را پذیرفت. اخیرا نیز اعلامیه‌های تروریست‌های داعش در بخش‌هایی از شمال غرب پاکستان دیده شده و شعارهای داعش هم بر روی دیوارهای شهرهای بسیاری به چشم می‌خورد.

ژنرال شریف گفت: برخی در اسلام آباد تمایل دارند که به داعش اعلام وفاداری کنند. پس این پدیده‌ای بسیار خطرناک است. رسیدگی به تهدید این گروه افراطی حتی بزرگتر از چالش شبکه القاعده است. من احساس می‌کنم که چالش آتی داعش است. این اسم بسیار بزرگتری است. القاعده یک اسم است اما داعش اکنون اسم بسیار بزرگتری نسبت به آن محسوب می‌شود.

رئیس ارتش پاکستان همچنین بر سازش میان طالبان افغانستان و دولت کابل تاکید کرد و از احتمال همکاری داعش و طالبان ابراز نگرانی کرد و گفت تنها راه مقابله با آن آوردن طالبان به پای میز مذاکره است.

وی افزود: سازش در افغانستان بسیار مهم است و اگر این کار به صورت مناسب انجام نشود، آنها به دنبال نام بزرگتری می‌روند که همان داعش است.

انتهای پیام

کد N979881

وبگردی