آفتاب

آغاز فعالیت گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» در جهاد دانشگاهی اصفهان

آغاز فعالیت گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» در جهاد دانشگاهی اصفهان

گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» جهاد دانشگاهی واحد اصفهان فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، مهدی ژیانپور، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بر آن است تا در کنار سایر نهادهای مرتبط با گردشگری، در گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» تا اندازه‌ای پیش‌نیازهای علمی و تحقیقاتی توسعه‌ این صنعت را فراهم کند.

ژیانپور در مورد مهم‌ترین اهداف گروه گردشگری شهر گفت: گروه مذکور، توسعه‌ دو گونه گردشگری شهری و گردشگری فرهنگی-اجتماعی را با رویکرد گردشگری خلاق در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: گروه پژوهشی «مطالعات گردشگری شهر» در نظر دارد فعالیت خود را بر شهرهای سه استان اصفهان، فارس و یزد متمرکز کند. با این حال، مرحله ابتدایی تحقیقات گردشگری از اصفهان آغاز می‌شود و در نهایت الگوهای اجرایی آن با توجه به توانمندی‌های بومی به دو استان فارس و یزد نیز تسری پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در حال حاضر در معاونت پژوهشی واحد اصفهان، گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی فرهنگی شهری، دارای موافقت کلی و در حال تبدیل شدن به موافقت اصولی است. این گروه بر محورهای شهر خلاق و شهر پایدار تمرکز دارد و مطالعه ویژگی‌های اجتماعی فرهنگی شهر را در دستور کار قرار داده است. همچنین این معاونت در نظر دارد گروه دیگری در زمینه‌ محیط زیست فعال کند. این دو گروه از زمینه‌های مکمل مطالعات گردشگری هستند. مجموعه‌ گروه‌های سه‌گانه‌ ذکر شده می‌توانند موضوعات مختلف مبتلا به شهر را پوشش داده و زمینه تشکیل پژوهشکده مطالعات شهری را فراهم آورند.

بر اساس این گزارش، گروه مطالعات گردشگری شهر تا کنون پروژه‌های شاخصی از جمله تدوین کاربرگ ثبت اصفهان در شبکه شهرهای خلاق از طریق صنایع دستی، باز تعریف محله علی قلی آقا در راستای توسعه صنعت گردشگری با رویکرد شهرهای خلاق و ارتقای کیفی محله ستار را به انجام رسانیده و یا در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

کد N979862

وبگردی