آفتاب

لاریجانی خطاب به حداد:مگر صحبت نکردیم که 3نفر از اصولگرایان و 3نفر از رهروان طرح را آماده کنند؟

لاریجانی خطاب به حداد:مگر صحبت نکردیم که 3نفر از اصولگرایان و 3نفر از رهروان طرح را آماده کنند؟

رئیس مجلس به عنوان موافق از طرح دو فوریتی« اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام » سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی تلاش کرد به منتقدان این طرح پاسخ دهد. او گفت: می گویند که طرح ارتباطی به گزارش کمسیون ندارد. در حالی که عکس این مطلب درست است. صفحه 19 گزارش را ملاحظه کنید نوشته باید طرح دوفوریتی بیاید.

وی خطاب به حداد عادل گفت: مگر ما صحبت نکردیم که سه نفر از فراکسیون اصولگرایان و سه نفر از کمیسیون رهروان بنشیند و طرحی را آماده کنند. آقایان زارعی، بذرپاش، توکلی، حقیقت پور، بروجردی دو جلسه گذاشتند و دیروز در جلسه  نهایی من هم بودم و نهایی شد.

لاریجانی ادامه داد: می گویند چرا عجله دارید؟ هر کسی از مناسبات بین المللی خبر داشته باشد، می داند که ما زمان نداریم. ما فکر می کردیم کنگره وتو می کند و ما زمان داریم اما نشد و اکنون دیگر زمان  نداریم. هر چه تاخیر شود به ضرر ماست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این طرح با برخی از بندها مغایرت دارد، عکسش است. مثلا تاکید کردیم که بازدید نظامی نباید باشد. شورای عالی امنیت ملی باید زطرحی دهد و جلوی نفوذ سیاسی گرفته شود. یا گفته شده اگر شروع به تهدید کنند باید رفتار ما عوض شود. یا  از الزامات ما این است که لغو تمامی تحریم ها را باید مشاهده کنیم و شورای عالی امنیت ملی نظارت کند. گفته ایم ما سلاح هسته ای نمی سازیم اما پدافند هسته ای باید داشته باشیم و در این زمینه تاکید کرده ایم. همچنین در طرح گفته ایم به هر بهانه ای تحریم ها را احیا کنند، برجام برای خودشان می ماند و ایران راه خودش را می رود.


29213

 

کد N979860

وبگردی