آفتاب
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل ونقل؛

ابوترابی فرد: ایران اراده کرده بهترین مجال سرمایه‌گذاری باشد

ابوترابی فرد: ایران اراده کرده بهترین مجال سرمایه‌گذاری باشد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اراده کرده است که یک اقتصاد بزرگ و بهترین مجال سرمایه گذاری و عمران و آبادانی را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن ابوترابی فرد، در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: ایران یکی از پنج نقطه ژئوپلتیک جهان است. این کشور با این ظرفیت اراده کرده است که یک اقتصاد بزرگ و بهترین مجال سرمایه گذاری و عمران و آبادانی را فراهم کند، ما اگر قدرت سیاسی برتریم باید قدرت اقتصادی برتر هم باشیم. این اراده قوای سه گانه و عظم وزارت راه و شهرسازی است.

وی یکی از تاکیدات امیرالمومنین به مالک اشتر در حکم فرمانروایی مصر را لزوم آبادانی آن سرزمین دانست و گفت: امیرالمومنین علی (ع) به مالک تاکید کردند که باید مصر را به یک سرزمین آباد تبدیل کنی. حمل و نقل، مسکن و شهرسازی حرف اول را در آبادانی می زند که امیرالمومنین 1400 سال قبل در حکم خود به مالک اشتر درخصوص حاکمیت مصر تاکید داشتند، این قطعا راهبرد جمهوری اسلامی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ما تا دیروز فکر می کردیم این دولت است که متصدی راه و شهرسازی است؛ در حالی که این خطای راهبردی است. دولت باید بستر توسعه را فراهم کند. باید راه را برای حضور صاحبان سرمایه و بخش غیردولتی در توسعه اقتصاد و حمل و نقل ریلی و شهرسازی و سایر عرصه های عمران و آبادانی کشور فراهم کرد.

ابوترابی فرد ادامه داد: ما راه خطایی را رفته‌ایم، البته قدم‌های بلندی هم برداشته شده، هرچند می توانستیم به مراتب بهتر عمل کنیم. گمانم این است که تقریبا بعد از جنگ در دوران سازندگی بیش از 1200 میلیارد دلار در تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری کردیم. کارهای بزرگی در این عرصه ها شده که امروز راه را برای حضور سرمایه گذاران هموار کرده است اما باید کاملا خطاهای گذشته را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش اقدامی بایسته و ستودنی برای حرکت به سوی چشم انداز و اهداف پیش بینی شده در برنامه‌های توسعه کشورتعریف شده گفت: مهمانان با شخصیت دوم عالم اسلام آشنا باشند و ما ایرانی ها نیز در راه این امام بزرگ قدم برمی‌داریم. امیرالمومنین (ع) در یک شرایط خطیر در یک نقطه کلیدی از جغرافیای اسلام، کشور مصر، شخصیت برجسته ای به نام مالک اشتر را به عنوان حاکم کشور مصر منصوب فرمودند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حکمی که صادر می شود نقشه راه مدیریت حاکم مصر را تعریف می کند. این نقشه راه چهار محور کلیدی دارد. نخست جمع آوری درآمدهای مالیاتی است؛ اصل فراموش شده در تاریخ جمهوری اسلامی ایران که یکی از کلیدواژه های معضلات فراروی است عدم توجه به این راهبرد تعیین کننده است.

ابوترابی فرد گفت: هیچ ملتی با فروش سرمایه به قدرت نرسیده است. با تولید ثروت و درآمدهای مالیاتی باید کشور اداره شود.

وی امنیت را یکی از وظایف حاکمیت دانست و تاکید کرد: شناخت و رویارویی با دشمن کاری است که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بسیار موفق عمل کرده است. دشمنان را شناخته و در برابر توطئه ها و تهدیدها دفاع مقدس را خلق کرد و در اجماع قدرت‌های بزرگ برای تسلیم کردن ایران در کنار گذاردن دانش، فناوری و چرخه کامل سوخت هسته یی، شش قدرت بزرگ را محکوم به تحمل جمهوری اسلامی دارای فناواری هسته یی نمود و امروز هم رهبری نظام، دولت و مجلس دشمنان را رصد می کنند و بر اقتدار نظام برای دفاع از امنیت کشور در برابر هر دسیسه و توطئه ای پای می فشارند.

وی به وظیفه دیگر حکومت که در حکم حضرت علی (ع) به مالک اشتر برای فرمانروایی مصر آمده تاکید و خاطرنشان کرد: در آن حکم آمده است مالک اشتر وظیفه دارد مردم را از نظر دانش ، اخلاق، قانون مداری، بسط عدالت، ارتقا ببخشد؛ چرا که مردم صالح می توانند یک کشور مقتدر داشته باشند. وظیفه ی حاکم فراهم آوردن بستر رشد جامعه است. مهمانان غیرایرانی می دانند این نظام جمهوری اسلامی است که مردم سالاری را در کشور در سایه دین نهادینه کرد.

ابوترابی فرد گفت: کشوری که امروز پیکر جان باختگان منا را از آن آوردیم معنای مردم سالاری را نمی فهمد اما مورد حمایت غرب است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به رشد علمی کشور اشاره و یادآور شد: هنگام پیروزی انقلاب 180 هزار دانشجو داشتیم. امروز بیش از 4 میلیون و 500 هزار دانشجو در کشور است. در دانشگاه تهران بیش از 65 درصد دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند؛ آن هم در بیش از 150 گروه.

وی تصریح کرد: اگر وزیرمحترم راه در برنامه‌ای که ارایه کردند با یک کار بسیار ارزشمند و ستودنی 131 پروژه را با تعریف دقیق معرفی، نقطه، ساختار مالی، ساختار حقوقی و زمان لازم برای اجرای پروژه با سرمایه ای حدود 25 میلیارد یورو تعریف کرده‌اند یک کار ارزشمند علمی ستودنی است، به این دلیل که ایران یک کشور امن است و ثانیا یک جامعه مردم سالار با ثبات سیاسی با یک نمونه فاخری از وحدت ملی است.

ابوترابی گفت: انتخابات آخر ما خرداد 92 است؛ یک مشارکت عظیم در اوج اخلاق. نماد وحدت و انسجام ملی. شما در کشوری می‌خواهید سرمایه گذاری کنید که نیروی انسانی عالم، توانا که نقطه اصلی و محوری اجرای هر پروژه است و ستون فقرات فعالیت شماست در دانشگاههای این کشور تربیت شده است.

انتهای پیام

کد N979850

وبگردی