آفتاب
/مجمع عمومی سازمان ملل/

وزیر خارجه مجارستان: یک راه حل جهانی برای ثبات ایجاد شود

وزیر خارجه مجارستان: یک راه حل جهانی برای ثبات ایجاد شود

وزیر خارجه مجارستان از جامعه بین‌الملل خواست که یک راه حل جهانی برای برقراری ثبات در شمال آفریقا و خاورمیانه به دست آید و همکاری‌ها و عملیات ضد داعش گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت پورتفولیو،‌ وزیر خارجه مجارستان گفت: بحران بزرگ پناهجویان در اروپا به دلیل برخی فاکتورها رخ داده است که می‌توان به سیاست‌های غلط، تغییر آب‌وهوایی و افزایش تهدیدهای ناشی از داعش در جهان اشاره کرد.

وی در سخنرانی‌اش در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: یک دلیل بروز بحران پناهجویان، اعمال یک سری سیاستها و تصمیمات غلط بین‌المللی است که تنها اروپا در آنها دخیل نبوده است. دلیل دیگر این است که داعش توانسته است سرزمین‌های بیشتری به دست آورد و این در حالی است که اگر بخواهیم با هم رو راست باشیم، باید اعلام کنیم که ما در مقابل آنها در مبارزات خود علیه داعش، موفقیتهای کمی به دست آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: جامعه بین‌المللی باید برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تلاش کند و به طور همزمان برای افزایش سطح دریاها و مقابله با وخیم شدن شرایط آب و هوایی و نبود غذا گام بردارد که این عوامل باعث موج جدیدی از مهاجرت‌ها شده است.

هم چنین وزیر خارجه مجارستان از جامعه بین‌المللی خواست که یک راه حل جهانی برای تثبیت اوضاع در شمال آفریقا و خاورمیانه به دست آید و همکاری‌های ضد داعش گسترش یابد و برای دستیابی به توسعه تلاش شود.

بر اساس تخمین کمیسیون اروپا، در سال 2015 بیش از نیم میلیون نفر به دلیل فرار از جنگ و محرومیت در آفریقا و خاورمیانه وارد اروپا شده‌اند.

انتهای پیام

کد N979748

وبگردی