آفتاب

تولد اولین فرزندان حاصل از لقاح آزمایشگاهی در استان مرکزی

تولد اولین فرزندان حاصل از لقاح آزمایشگاهی در استان مرکزی

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی از تولد دو فرزند حاصل از لقاح آزمایشگاهی خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی، با اعلام این خبر افزود: لقاح آزمایشگاهی در خصوص این دو نوازد به روش ICSI صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از این دو دختر در اوایل شهریورماه و دومی در اوایل مهرماه متولد شده است، افزود: در انتظار تولد یک نوزاد پسر با استفاده از همین روش نیز هستیم که احتمالا در اواخر مهر یا اوایل آبان ماه متولد خواهد شد.

وی وزن تقریبی این نوزادان را 2.5 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در روش ICSI که پیشرفته‌ترین روش درمان ناباروری محسوب می شود، اسپرم به داخل تخمک تزریق می‌شود که به آن میکرواینجکشن نیز می‌گویند.

وی تصریح کرد: روش IVF نیز دیگر روش لقاح آزمایشگاهی است که در این روش مجاورت اسپرم و تخمک در محیط آزمایشگاهی انجام شده و لقاح خودبخود صورت می‌گیرد.

وی از وجود روش‌هایی همچون IUI و درمان دارویی نیز نام برد که می‌توان از این روش‌ها برای درمان ناباروری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب روش درمان با تشخیص پزشک متخصص انجام می‌شود، افزود: یک تیم تخصصی تمامی مراحل درمان را در این مرکز پیگیری کرده و مراقبت‌های لازم برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این مرکز انجام می شود.

وی میزان موفقیت عمل درمان ناباروری به روش IVF در دنیا را حدود 30 درصد عنوان کرد و افزود: تلاش در سطح دنیا بر این است که این میزان افزایش یافته و به 50 درصد برسد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی نقش پررنگی در رفع مشکل زوجین در این حوزه داشته است.

غفاری زاده به انجام اعمالی چون فریز جنین و فریز بافت بیضه و اسپرم در این مرکز اشاره کرد و افزود: تاکنون 8 هزار مراجعه به این مرکز انجام شده که از این تعداد 3 هزار مورد به تشکیل پرونده انجامیده است.

انتهای پیام

کد N979619

وبگردی