آفتاب
نعمتی:

پوست انداختن جریانات سیاسی در انتخابات برای کشور مفید نیست

پوست انداختن جریانات سیاسی در انتخابات برای کشور مفید نیست

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه پوست‌اندازی جریان‌ها و گروه‌ها برای ورود به عرصه انتخابات برای کشور مفید نیست‌، گفت: جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید با شناسنامه وارد عرصه انتخابات شوند تا مردم شناسنامه‌اشان را مبنای انتخاب آنها قرار دهند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ اظهار کرد: در گذشته برخی جریان‌ها و گروه‌ها با شناسنامه جدیدی خلاف آنچه در گذشته بودند‌، وارد انتخابات شدند و پوست اندازی کردند که این روند به نفع کشور نبود و حتی در برهه‌ای به ضرر کشور تمام شد. نمونه این اتفاقات را در دوره‌های مختلف همچون جدا شدن راست سنتی،‌ دوران آبادگران جوان و بعد در دوران مشارکت دیدیم.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌ها و جریانات مختلف باید در چارچوب قانون اساسی فعالیت‌هایشان را انجام دهند افزود: ممکن است برخی از جریان‌های سیاسی با پوست اندازی در مقطعی بتوانند در عرصه انتخابات موفق شوند اما در آینده دچار مشکل می‌شوند؛ چون باید تمامی جریانات با شناسنامه‌ای که دارند وارد عرصه انتخابات شوند.

نعمتی با بیان اینکه جریانی همچون موتلفه در عرصه‌های مختلف با اعتقاد به یک سری اصول فعالیت‌هایش را انجام داده است گفت: موتلفه چه در زمانی که در حاکمیت و در بین مسئولان اجرایی کشور حضور داشت با همان اصول به فعالیت‌هایش پرداخت و بعد از آن نیز در دوره‌های مختلف با تقید به همان اصول فعالیت‌هایش را ادامه داد؛ این یعنی حزب و جریانی شناسنامه‌دار که در عرصه انتخابات پوست اندازی نمی‌کند و با همان اعتقادات قبلی‌اش وارد انتخابات می‌شود.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه جلد و پوست عوض کردن جریانات و تشکل‌های سیاسی نمی‌تواند برای کشور مفید باشد‌، گفت: جریان‌ها و گروه‌های سیاسی باید با شناسنامه مشخص فعالیت‌هایشان را انجام دهند نه اینکه احزاب یک شبه وارد عرصه انتخابات شوند و بعد کشور را با مشکلاتی مواجه کنند.

نعمتی تاکید کرد: اگر احزاب با شناسنامه مشخص وارد عرصه انتخابات شوند مورد نقد مردم قرار می‌گیرند و مردم می‌توانند انتخاب اصلح‌تری داشته باشند و حتی به آن تشکل رای ندهند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه باید تمامی نامزدها و جریان‌های سیاسی با عقلانیت در انتخابات ورود پیدا کنند گفت: با به ثمر رسیدن نهال انقلاب، کشورهای دنیا چشم و امیدشان به ماست؛ بنابراین باید رفتارهای توام با عقلانیت در کشور به خصوص در ایام انتخابات داشته باشیم قطعا رویکردهای مبتنی بر تحجر و پوپولیستی برای کشور مفید نیست.

وی در پایان گفت: احزاب و جریان‌ها با رفتار توام با عقلانیت می‌توانند دولت و مجلس را تشکیل دهند و از قبل آن از جریانات مختلف استفاده کنند نه اینکه جریانی با مینی بوس بیاید و سپس با اتوبوس افرادش را از مقامات اجرایی ببرد. رویکردی که قطعا به نفع کشور نخواهد بود و آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام

کد N979501

وبگردی