آفتاب
یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی :

روحانی از تریبون سازمان ملل به عنوان یک فرصت استفاده کرد

روحانی از تریبون سازمان ملل به عنوان یک فرصت استفاده کرد

یک فعال سیاسی اصللاح طلب گفت: روحانی از تریبون سازمان ملل به عنوان فرصتی جهت طرح مسائل حقوق بشر، ایران هراسی و تبیین گفتمان برد – برد استفاده کرد.

یک فعال سیاسی اصللاح طلب گفت: روحانی از تریبون سازمان ملل به عنوان فرصتی جهت طرح مسائل حقوق بشر، ایران هراسی و تبیین گفتمان برد – برد استفاده کرد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه رئیس جمهور امسال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ادامه صحبت‌های دوسال قبلش مبنی بر ضرورت تعامل با دنیا، سخن گفت اظهار کرد:‌زمانی که جمهوری اسلامی ایران جنگ و خشونت را نفی می‌کند لازم است تا رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید کند.سال گذشته ایشان موضوع تعامل با دنیا را طرح کردند، امسال نیز به این موضوع اشاره کرده و جنگ و خشونت را نفی کردند. ایشان به دنیا اعلام کردند که ایران اهل صلح و تعامل است.

وی در ادامه گفت: در این مدت نیز با منطقی که در مذاکرات از خود نشان دادیم، دنیا متوجه شد که اهل گفت‌وگو هستیم و همانطور که خوبی ها را برای خومان می‌خواهیم برای دنیا نیز خوبی ،صلح و آرامش می‌خواهیم. واژه‌های برد – بردی که رئیس جمهور به کار می‌گیرد نشان دهنده‌ی همین اخلاق است که هر چیزی را که برای خود می‌خواهیم برای دنیا نیز می‌خواهیم. وقتی از مذاکره و تعامل صحبت می‌کنیم دیگر نمی‌توانم بگویم که منفعت بازی سیاسی فقط برای ما باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاد آور شد: ما باید بیشتر از گذشته مواضعی مثل موضع بازی برد-برد را در دنیا اتخاذ کنیم تا هراسی را که عده ای بی جهت از ایران، اسلام و مواضع اسلامی ایران در دنیا به وجود آورده بودند از بین برود. این گونه صحبت ها می‌تواند ذهنیت غلط دنیا را که طی سالهای گذشته علیه ایران ایجاد شده بود از بین ببرد.

وی افزود: با مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل،دنیا متوجه می‌شود که ایران دارای فرهنگ غنی، تاریخ مدون و اخلاق است و به سایر دولت‌ها و ملت‌ها احترام می‌گذارد. رئیس جمهور با سخنانش به جهانیان نشان داد که آنچه که امروز به عنوان داعش وجود دارد و کسانی که مثل داعش عمل می‌کنند ربطی به اسلام، اخلاق مداری و فرهنگ اسلامی ندارند.

کاشفی تصریح کرد: صحبت‌های رئیس جمهور در چارچوبی عزت مدارانه و کرامت محور بود. همانطور که از کرامت ایران و اسلام دفاع کرد خواستار احترام و صلح برای دیگر مردم دنیا نیز شد. این سیاست می‌تواند بحث ایران هراسی و اسلام هراسی را به طور کلی از بین ببرد. برخی ها هستند که سعی می‌کنند از این مسائل جهت فشار به کشور ما استفاده کنند، اما صحبت‌ها و مواضع آقای روحانی ما را از این‌گونه فشارها نجات می‌دهد.

وی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از صحبت‌های رئیس جمهور در راستای منافع شخصی خودشان اظهار کرد: کسانی که از صحبت‌های روحانی سوء استفاده می‌کنند و آن را خلاف منافع ملی می‌خوانند یا از اخلاق و فرهنگ به دور هستند و یا منابع خودشان را در گرو این مخالفت کردن‌ها می بینند. بالاخره طی سالهای گذشته منافع برخی‌ها در گرو دلالی کردن روابط قهرآمیز ایران با دنیا بوده ‌است . طبیعی است امروز که می‌خواهیم به سمت صلح و آشتی برویم آنها از این شرایط ناراضی باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خاطر نشان کرد: مواضع قانونی رئیس جمهور باعث کوتاه شدن دست سوء استفاده‌چی‌ها می‌شود. زمانی هم که رئیس جمهور دوران اصلاحات "اتحاد برای صلح و نه اتحاد برای جنگ" را طرح کرد در حالی که دنیا از این موضوع استقبال کرد اما در داخل برخی‌ها به طبل ناسازگاری ‌کوبیدند.

وی افزود: حالا عده‌ای که می‌بینند مثل گذشته جایی برای بروز و ظهور عقایدشان ندارند ، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات مجلس فکر می‌کنند با این برخوردهای تند می‌توانند عرصه را برای حضور خود باز کنند. این در حالی است که مردم ما در سال 92 نشان دادند که متوجه شده‌اند برخوردهای این چنینی مناسب ایران و وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این مردم نیست.

انتهای پیام

کد N979497

وبگردی