آفتاب
مطابق با توافقنامه مینسک؛

شورشیان اوکراین عقب‌نشینی تانک‌ها از خط تماس را آغاز کردند

شورشیان اوکراین عقب‌نشینی تانک‌ها از خط تماس را آغاز کردند

شورشیان حامی مسکو در شرق اوکراین اعلام کردند، عقب‌نشینی تانک‌های خود از منطقه حائل در این منطقه میان خود و نیروهای دولتی این کشور را یک روز بعد از مذاکرات صلح مهمی که در شهر پاریس برگزار شد، آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی منسوب به منطقه جمهوری خلق لوهانسک که تحت کنترل شورشیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین است، گزارش داد: شبه‌نظامیان مردمی جمهوری خلق لوهانسک شروع به عقب نشینی تانک‌های خود از خط تماس مطابق با توافقنامه مینسک کرده است.

اخیرا طرف‌های درگیر در اوکراین توافق کردند، تا تانک‌ها و سلاح‌های سبک خود را از منطقه حائل میان نیروهای آنها از امروز (شنبه) به عقب ببرند.

اجرای این توافق بیش از 40 روز به طول خواهد انجامید و در جریان آن سلاح‌های خمپاره انداز و موشک انداز با کالیبر کمتر از 100 میلی متر تا فاصله 15 کیلومتری خط مقدم درگیری به عقب برده خواهد شد.

این عقب نشینی در راستای یک توافق صلح است که ماه فوریه گذشته با میانجیگری و حمایت غرب در شهر مینسک پایتخت بلاروس منعقد شد.

روز جمعه پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین با رهبران روسیه، فرانسه و آلمان در شهر پاریس به منظور مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در اوکراین که بیش از 8000 کشته بر جای گذاشته، دیدار کرد.

پوروشنکو روز جمعه به خبرنگاران در پاریس گفت: عقب نشینی سلاح‌ها از فردا آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: همه مسائل فنی شامل هماهنگی با سازمان امنیت و همکاری اروپا کامل شده است.

انتهای پیام

کد N979443

وبگردی