آفتاب

10 کشته در دور جدید درگیری‌ها در سودان جنوبی

10 کشته در دور جدید درگیری‌ها در سودان جنوبی

یک مقام ارتش سودان جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد، به دنبال از سرگیری درگیری‌ها در ایالت مورد مناقشه "یونیتی" در این کشور دست کم 52 سرباز دولتی و نیروی شورشی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام سودان جنوبی همچنین شورشیان این کشور را متهم به نقض توافق صلحی که ماه گذشته میلادی امضا شد، کرد.

سرهنگ فیلیپ آگوئر، سخنگوی ارتش سودان جنوبی به آسوشیتدپرس اظهار کرد: نیروهای شورشی به مواضع سربازان دولتی سودان جنوبی حمله کردند و 14 تن از آنان را کشته و 42 تن از آنها را زخمی کردند.

وی اظهار کرد: سربازان دولتی نیز 38 شورشی را کشته و دو تن دیگر از آنها را بازداشت کرده و به همراه آنها 50 قبضه سلاح آر.پی.جی را توقیف کردند.

به گفته سخنگوی ارتش سودان جنوبی، درگیری‌های اخیر در این کشور از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا روز جمعه ادامه پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این درگیری‌ها در دو منطقه "لیر" و "کوچ" انجام شده‌اند. آمار تلفات 52 کشته مربوط به درگیری‌های منطقه کوچ بوده است و سربازان دولتی سودان جنوبی تحت آتش شدید شورشیان مجبور به ترک مواضع خود شدند.

آگوئر همچنین به تلفات غیرنظامیان در این درگیری اشاره‌ای نکرد.

به گفته وی، شورشیان این کشور در حال هماهنگی برای حمله به سربازان دولتی در بخش هایی از ایالت "نیل علیا" هستند.

وی خاطرنشان کرد: شورشیان در حال برنامه‌ریزی برای حمله به مناطق مالاکال و نصیر هستند و در حال حاضر آنها مشغول هماهنگی نیروهای خود در اطراف منطقه مالاکال بوده و ما انتظار داریم که هر زمان حمله آن آغاز کنند.

انتهای پیام

کد N979436

وبگردی