آفتاب

مجارستان خواهان همکاری غرب و روسیه برای حل بحران سوریه

مجارستان خواهان همکاری غرب و روسیه برای حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه مجارستان از جامعه بین‌المللی خواست راهکاری جهانی برای به ثبات رساندن اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر سزیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد، جامعه جهانی باید راهکاری برای برقراری ثبات در شمال آفریقا و خاورمیانه پیدا کند و همکاری‌های خود را برای مبارزه با داعش و تحقق اهداف توسعه پایدار افزایش دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران هجوم پناهجویان به اروپا نتیجه عوامل مختلفی است که شامل سیاست‌های ضعیف و افزایش تهدید ناشی از داعش می‌شود.

وزیر امور خارجه مجارستان تصریح کرد: یکی از دلایلی که به بحران هجوم پناهجویان دامن زده این است که در عرصه بین المللی مجموعه‌ای از تصمیمات سیاسی نادرست اتخاذ شده است و از سوی دیگر با افزایش قلمرو تحت کنترل داعش افراد بسیاری بی خانمان‌ شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ ما در مبارزه با داعش به موفقیت‌های بسیار محدودی دست پیدا کرده‌ایم.

سزیجارتو اظهار کرد: جامعه جهانی باید در راستای مقابله با تغییرات آب و هوایی و فقر نیز تلاش بیشتری به عمل آورد زیرا این عوامل نیز باعث افزایش تعداد مهاجران می‌شود.

وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد، چنانچه صلح در سوریه برقرار نشود، موج ورود مهاجران به اروپا کاهش پیدا نمی‌کند و لازمه این امر همکاری با روسیه است.

وی در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد، برای پاسخگویی مؤثر به بحران مهاجرت باید علل عمیق آن را هدف قرار داد.

سزیجارتو افزود: باید تلاش‌های بین‌المللی علیه داعش را تشدید و از راه مذاکره در سوریه صلح برقرار کرد. این دو هدف نیازمند همکاری تنگاتنگ اروپا و آمریکا با روسیه است.

وی گفت: بدیهی است اگر ما موفق نشویم در سوریه صلح برقرار کنیم، فشار مهاجرت به اروپا کاهش پیدا نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N979432

وبگردی