آفتاب

نتانیاهو: خواهان بازگشت به دوران روابط خصمانه با روسیه نیستیم

نتانیاهو: خواهان بازگشت به دوران روابط خصمانه با روسیه نیستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم خواهان جلوگیری از روابط خصمانه با مسکو است و در عین حال اطمینان ندارد که اقدام نظامی اخیر مسکو در سوریه تا چه اندازه بر وضعیت منطقه تاثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌.ان‌.ان برخلاف آمریکا و کشورهای عضو ناتو به انتقاد صریح از اقدام نظامی روسیه در سوریه نپرداخت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که چندی پیش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کرد، در این مصاحبه گفت: ما نمی‌خواهیم به زمانی بازگردیم که روابط روسیه و اسرائیل مبتنی بر دشمنی و خصمانه بود. وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ فکر می‌کنم ما روابط را تغییر داده‌ایم و در مجموع این روابط خوب است.

نتانیاهو درباره سفر چندی پیش خود به روسیه اظهار کرد: من به مسکو رفتم تا این مسأله را مشخص کنم که لازم است از درگیری میان نیروهای روسی و اسرائیلی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:‌ در مورد سوریه من اهداف خود را مشخص کرده‌ام و این اهداف مبتنی بر حفظ امنیت مردم اسرائیل است. روسیه اهداف متفاوتی دارد اما نباید این اهداف با یکدیگر در تضاد باشند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم و روسیه به زودی درباره وضعیت منطقه مذاکراتی خواهند داشت. وی که در برنامه جی‌.پی‌.اس به میزبانی فرید زکریا سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی درباره این‌ که آیا ورود روسیه به مناقشه سوریه باعث بی‌ثباتی می‌شود، پاسخ داد: نمی‌دانم. معتقدم گذر زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

انتهای پیام

کد N979428

وبگردی