آفتاب

لحظات دردناک خداحافظی با کاپیتان و درخواست همسر هادی از بازیکنان پرسپولیس

لحظات دردناک خداحافظی با کاپیتان و درخواست همسر هادی از بازیکنان پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیس ظهر امروز آخرین خداحافظی خود را با هادی نوروزی انجام دادند.

 

 

 

زاوش محمدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛  صبح شنبه به سمت بابل و کیاکلا(شهر سیمرغ) رهسپار شدیم.برای بدرقه و تشییع کسی که میلیون ها ایرانی را عزادار کرد. کاپیتانی که فقط برای قرمز ها نبود و همه رنگ ها برایش گریه کردند. وارد شهر بابل که شدیم همه جا پر بود از عکس ها و بنرهای هادی نوروزی که نوشته بودند:«خداحافظ،کاپیتان با تعصب». به سه راه بابلسر و پل پیروزی که نزدیک می شدیم تعداد حضار بیشتر می شد. زیر و بالای پل پر از مردمی بود که آمده بودند قهرمان شهرشان را بدرقه کنند. یک گروهی در سمتی و گروهی در سمت دیگر در حال عزاداری و سینه زنی بودند.رفته رفته به تعداد مردم حاضر اضافه می شد. از بازیکنان پرسپولیس رضا نورمحمدی و محسن بنگر از شب قبل به مازندران آمده بودند و زودتر از بقیه وارد مراسم شدند. کم کم به تعداد حاضرین اضافه شد. ساعت حدودا 9 بود که هوادارن شعار و سینه زنی را شروع کردند. آن ها کاپیتان خود را با تعصب خطاب می کردند و از او طلب گل داشتند.«پرسپولیس حمله....هادی باید گل بزنه...پرسپولیس حمله...» «عزا عزاست امروز،روز عزاست امروز،هادی با تعصب پیش خداست امروز» و بعضی ها هم پرسپولیس را صاحب عزا می دانستند.

ساعت 9.30 دقیقه بود که آژیر آمبولانس همه را به سمت خود کشاند. هواداران حتی اجازه ندادند آمبولانس به مسیر تشییع وارد شود و پیکر بی جان هادی نوروزی را روی دست گرفتند. بی نظمی از همان شروع تشییع وجود داشت. هرکس برای خودش مسیری را تعیین می کرد و تابوت را به سمتی می کشاند. مردم انگار عجله داشتند برای به خاک سپردن کاپیتانی که اسیر نا مهربانی ها شده بود.
همه دوست داشتند زیر تابوت کاپیتان مظلوم پرسپولیس را بگیرند که همین باعث هرج ومرج شد و حتی چند نفری تعادل خود را از دست دادند و باعث حادثه شد. آن قدر بی نظمی و هرج و مرج زیاد بود که تابوت کاپیتان پرطرفدارترین تیم آسیا بارها به سمت های مختلف کشیده شد. تا این که با دخالت نیرو انتظامی پیکر هادی نوروزی به داخل ورزشگاه هفت تیر بابل برده شد. وقتی وارد ورزشگاه شدیم انبوهی از جمعیت را دیدیم که فنس ها را پاره کرده و وارد چمن زمین فوتبال شده بودند. لیدر پرسپولیس سعی می کرد از ورود آن ها جلو گیری کند اما تعداد هواداران زیاد بود و کنترل آن ها سخت. چند دقیقه نگذشته بود که در ورزشگاه جای سوزن انداختن نبود. 60 هزار هوادار برای هادی آمده بودند.برای بازیکنی که هیچکسی رفتار ناشایست از او ندید. مراسم با گروه نوازی ارکستر شروع شد و بعد هواداران کاپیتان تیم خود را تشویق می کردند.اما مردم وقتی پسر 8 ساله نوروزی را دیدن از خود بی خود شدند و این بار صدای شیون شنیده می شد.
از بابل به سمت کیاکلا و روستای کپورچال حرکت کردیم. از میدان کشوری بابل ترافیک شروع شد و تا کپور چال ادامه داشت. نیرو انتظامی مسیر منتهی به کپورچال را بسته بود و مردم برای رسیدن به آرامگاه باید مسیر 6 کیلومتری را پیاده می رفتند. برخی که زودتر رسیده بودند می گفتند جمعیت بسیار زیاد است و نمی توان به آرامگاه رسید.شلوغی و ازدحام جمعیت باعث شده بود کاروان بازیکنان پرسپولیس که با اتوبوس از تهران به بابل آمده بودند ساعت ها در ترافیک بمانند و نتوانند در مراسم حاضر باشند. بازیکنان پرسپولیس برای ایجاد آرامش به سوله ای در اطراف منزل پدری هادی نوروزی منتقل کردند. اما مراسم و حضور مردم باعث شد تا آنها برای صرف نهار به قائمشهر بروند و بعد از دوساعت به کپورچال برگشتند. در این بین بود که ازدحام و فشار جمعیت باعث شد که یکی از دیوارهای اطراف آرامگاه هادی نوروزی ریزش کند و تعدادی از حاضرین مصدوم شوند.
بعد از این ها بود که بازیکنان پرسپولیس بالاخره موفق شدند برای خداحافظی با کاپیتان نوروزی بر سر مزار او حاضر شوند. بعد از دقایقی پرسپولسی‌ها برای دلداری به خانواده هادی به منزل پدری نوروزی رفتند. آن جا بود که همسر هادی از آن ها خواست تا او را ترک نکنند و تنها نگذارند. همسر هادی که وضعیت روحی بسیار بدی دارد به بازیکنان می‌گفت اگر آن‌ ها بروند او می میرد. محمود خوردبین به عنوان بزرگتر باشگاه به او گفت که هانی و هانا فرزندان پرسپولیس هستند و پرسپولیس خانه آن ها است. محمود خوردبین به همسر نوروزی اطمینان داد که حمایت پرسپولیس همیشه پشت و پناه فرزندان کاپیتان درگذشته پرسپولیس است.

258 43

کد N979291

وبگردی