آفتاب

منصور هادی: دستمان به سوی "صلح واقعی" دراز است!/ تکذیب خبر قطع روابط دیپلماتیک یمن و ایران

منصور هادی: دستمان به سوی "صلح واقعی" دراز است!/ تکذیب خبر قطع روابط دیپلماتیک یمن و ایران

ایسنا نوشت: در حالی که دولت یمن انتشار خبرهایی از تصمیم کابینه این کشور برای قطع روابط با ایران را تکذیب کرده، رئیس جمهور فراری یمن در دیدار با مسئولان آمریکایی مدعی شد که دستش به سوی "صلح واقعی" و نه صلح مبهم دراز است.

به گزارش روزنامه البیان، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن در دیدار با سامانتا پاور، سفیر امریکا در سازمان ملل و آن پاترسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به بررسی شرایط و آخرین تحولات در زمینه‌های مختلف پرداخت و گفت: در حالی در سامان ملل حضور یافته‌ام که دستم به سوی "صلح واقعی" دراز است! صلحی که آینده یمن و نسل‌های بعدی آن را بسازد، نه صلحی مبهم یا شکننده؛ چراکه مردم یمن دیگر توان تحمل دور جدیدی از درگیری‌ها میان سران قدرت ندارند.

این اظهارات منصور هادی درحالی ایراد شد که دولت مستعفی یمن اخیرا با کارشکنی در روند مذاکرات سیاسی شرکت در مذاکرات را به موافقت انصارالله با اجرای قطعنامه 2216 و عقب‌نشینی از شهرهای یمن مشروط کرده است.

در مقابل مقامات آمریکایی نیز حمایت کامل خود را از هادی اعلام کرده و تاکید کردند که آمریکا متعهد به گفتگوست و بنا بر قطعنامه شماره 2216 از طرف "مشروع" در یمن حمایت کرده و از همه یمنی‌ها می‌خواهد برای ساخت آینده‌ای عادلانه و آرام برای یمن وارد گفتگو شوند.

این دو مقام آمریکایی در ادامه نسبت به شرایط فعلی یمن ابراز تاسف کردند.

از سوی دیگر یک منبع مسئول در دولت یمن خبرهایی حاکی از تصمیم کابینه یمن برای قطع روابط با ایران را تکذیب کرد.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری سبا اظهار داشت: کابینه یمن هیچگونه تصمیمی برای قطع روابط خود با ایران ندارد.

این منبع از رسانه هایی که به انتشار این خبر پرداخته اند دعوت کرد در صحت اخبار تحقیق کرده و اخبار کابینه را از شبکه‌های رسمی دنبال کنند.

52310

کد N979206

وبگردی